Att sno andras saker..

Att sno andras saker..
Jaay-Bone sa:
Att splitta skidparet har alltid funkat för mig... Ge polaren din skida och ta hans ena, sen sätter man dem med stort mellanrum. Jobbigt + att det väcker uppmärksamhet med folk som går och vänder skidor i skidstället.

Just när det gäller skidor så stämmer det nog ofta att "tillfället gör tjuven", alltså ska inget tillfälle ges.

Eller så sätter man sändare på grejerna och jagar ner aset.
Det är bra, Jag brukar även ta med mig ena skidan in o ställa nära, så man kan se den hyfsat - då känner man sig lite säkrare. Men det är tråkigt att man inte kan skilja på mitt och ditt.

Att sno andras saker..
daviddani sa:
Jaay-Bone sa:
Att splitta skidparet har alltid funkat för mig... Ge polaren din skida och ta hans ena, sen sätter man dem med stort mellanrum. Jobbigt + att det väcker uppmärksamhet med folk som går och vänder skidor i skidstället.

Just när det gäller skidor så stämmer det nog ofta att "tillfället gör tjuven", alltså ska inget tillfälle ges.

Eller så sätter man sändare på grejerna och jagar ner aset.
Det är bra, Jag brukar även ta med mig ena skidan in o ställa nära, så man kan se den hyfsat - då känner man sig lite säkrare. Men det är tråkigt att man inte kan skilja på mitt och ditt.
Om du tar med dej ena skidan in.. Varför inte lika gärna ta med båda då?! Nä att ha koll på sin utrustning hela tiden är det enda som verkligen funkar. Men de är sjukt tråkigt att man inte ska kunna klara sig utan stölder å sån skit.

Att sno andras saker..
Skidlås är ett bra komplement, om man befinner sig på tätorter och liknande så kan man ställa sina (förmodligen ganska dyra) skidor brevid ett par andra skidor som man också vet att de är dyra, samt ha skidlås. Så är det bara att hoppas att om tjuven skulle dyka upp att han/hon tar de skidor som står brevid dina som är olåsta. :o Lite elakt mot den andre, men vad gör man inte för att få ha kvar sina egna? För vem ger sig på låst när det finns olåst...

Ett annat tips är att (som Hjalle_S gjort) göra sina skidor extremt personliga. Fungerade visserligen inte i hans fall, men någon som tänker efter innan kanske fattar att det är en bra idé att undvika dem.

Men det är så otroligt smutsigt att stjäla någon annans saker, överhuvudtaget. Spelar ingen roll vad det är, för det är lika svinigt ändå.

Att sno andras saker..
Jag har förlorat en röd "typ" lifelink spade med livstidsgaranti i Luleå och en Haglöfsryggsäck med inbyggd ryggplatta. Totalt värde kanske 1500 spänn, känns jävligt surt. Funderar själv på att börja sno prylar från backen för att få det att gå jämnt ut!

Att sno andras saker..
i 9:an så va våran skola i sunne.. då blev min bräda stulen utanför matstället.. fick låna en bräda av killarna i uthyrningen för att försöka hitta brädan... i liften såg min polare "killen" som hade min bräda, så jag hoppa. åkte ner efter jäveln, nere vid liften tog jag upp min lånade bräda för att dra den i bakhuvudet på "killen" men "han" vände sig om och då såg jag att det va min kortklipptna , biffiga lärarinna i idrott.. hon sa att hon tog fel på en rög vit och blå grå bräda.. aja sedan höll hon sig på ett avstånd på 20 m resten ur min tid på skolan,, fick mvg i idrott också;)

Att sno andras saker..
Min röd svarta dakine helipro 20l ryggsäck vart snodd innehållande:
Förra årets Head hjälm
Röd spade
Platypus vätskesystem
Oakley Wisdom Ducati med både fire lins och den oranga linsen samt helmet strap
Dakine goggle case.

Hatar tjuvar!

Att sno andras saker..
Hahaha Henning, jag hade också klippt till direkt när ja såg att de var läraren, hade de varit någon annan hade jag förstås försökt att få den genom min språkliga gova min far skänkt mig!

Att sno andras saker..
Pellee sa:
Hahaha Henning, jag hade också klippt till direkt när ja såg att de var läraren, hade de varit någon annan hade jag förstås försökt att få den genom min språkliga gova min far skänkt mig!
jag hade gjort d om det va en kille, men det e en tjej vi snackar om..

Att sno andras saker..
Jag använde tills för några dagar sedan ett lås av den här typen:
K124CP3sm.jpg
När jag kom tillbaka från lunchen märkte jag att låset var väldigt segt att få upp. Då jag tittade närmare på skräpet märkte jag att låste var minst sagt mörbultat och att någon hade försökt slå(?) sönder det. Som tur var fanns skidorna kvar då de ointelligenta tjuvarna hade försökt med våld istället för med en Leatherman eller en hushållssax (japp, så jäkla kassa är de låsen...) Hur som helst gick jag och köpte ett nytt lås nästa dag utav betydligt bättre modell med en mycket bättre konstruktion. http://www.kingkeyser.com/store/item.asp?ITEM_ID=190&department_id=178
18299_d.jpg
Låset är som på länken, bilden är till för att visa hur det ser ut under neoprenen. Låset är helt i metall och är ett kodlås. Den lilla neoprenmössan gör att låset inte skadas av snö eller is, och denna vajer kräver garanterat betydligt mer att knipsa av...

Jag funderar faktiskt på att knipsa av mitt gamla kasserade lås vajer för att se hur fort det går, jag hör av mig om det blir av...

Senast ändrad:
Att sno andras saker..
Själv så har jag lyckats bli av med två cyklar på ett halvår, en Scott P4 Sportster och en Scott YZ2 Disc L Båda stod inne i mitt cykelförråd som tillhör min bostadsförening.. Låsta naturligtvis. I min BRF så är medelåldern 68 år, typ äldst i landet.. Nån har en jävligt puckad sonson.. Får jag tag på den fan så behöver han ingen cykel. GE FAN I MINA GREJOR!
Fittor.

Att sno andras saker..
blizzy sa:
Notera, skidlås är ingen garanti för att inte få dem stulna, bara ett litet sätt att förhindra den impulsive tjuven.. vill man ta skidorna på riktigt tar man bara med en leatherman, avbitartång eller liknande o klipper skiten..

När ni blir av med utrustning för 10000kr, har ni inte försäkring som täcker det?
du e van o sno grejer eller?

Tillbaka
Topp