Audio chips till skidhjälm?

Roger W

Medlem
Visst är det en speciell känsla att störta nerför backen med lämplig musik i öronen. Jag har tidigare alltid använt ear in-hörlurar. Men i år köpte jag en ny hjälm med Audio Ready System. Nu funderar jag på att köpa trådlösa så kallade audio chips att använda till hjälmen. Men de är ju rätt dyra. Vad har ni för erfarenheter av audio chips? Levererar de bra ljud?

Visst är det en speciell känsla att störta nerför backen med lämplig musik i öronen. Jag har tidigare alltid använt ear in-hörlurar. Men i år köpte jag en ny hjälm med Audio Ready System. Nu funderar jag på att köpa trådlösa så kallade audio chips att använda till hjälmen. Men de är ju rätt dyra. Vad har ni för erfarenheter av audio chips? Levererar de bra ljud?
Har precis köpt audio chips, med tanke på priset levererar dom urdåligt. Har i 10 år kört med koss lurar. Bara att snäppa av bygeln, limma på kardborreband. Sedan har jag haft dom inkopplade till en Jabra blåtandspuck runt halsen, lätt att styra därifrån samt att micken satt där. Tyvärr så lyckades jag inte få tag i ny blåtandspuck så jag införskaffade mig audio chips.( enda fördelen med dessa är smidighetsfaktorn) Jabras puck levererade musik minst 2 dagar per laddning.
Ska man få hyfsat ljud i dom måste man montera dom NÄRA / INNPÅ öronen.

Såg av en slump att koss porta pro finns som trådlösa, en lösning för 600:- tror inte det finns bättre hjälmljud.

Såg av en slump att koss porta pro finns som trådlösa, en lösning för 600:- tror inte det finns bättre hjälmljud.
Är det alltså något som kan stoppas in i hjälmen. Har du någon länk i så fall? Hittar inget på webben. Bara trådlösa som kan användas direkt i eller mot örat. Vilket jag använt förut och redan har hemma.

Är det alltså något som kan stoppas in i hjälmen. Har du någon länk i så fall? Hittar inget på webben. Bara trådlösa som kan användas direkt i eller mot örat. Vilket jag använt förut och redan har hemma.
Koss porta PRO blir väldigt tunna och väger lite.
Har du en audioready hjälm går det att bara lägga in lurarna utan bygel. Bara att snäppa loss. Men om du monterar lurarna i hjälmen så dom ligger mot örat, får du ett grymt ljud, lite av en resonanslåda. I bägge fall ska bygeln bort.
(Dubbelhäftande kardborre på lurarna =klart)
Sweets audioready hjälm skapar för mycket avstånd mellan öra och lurar..😕

Koss porta PRO blir väldigt tunna och väger lite.
Har du en audioready hjälm går det att bara lägga in lurarna utan bygel. Bara att snäppa loss. Men om du monterar lurarna i hjälmen så dom ligger mot örat, får du ett grymt ljud, lite av en resonanslåda. I bägge fall ska bygeln bort.
(Dubbelhäftande kardborre på lurarna =klart)
Sweets audioready hjälm skapar för mycket avstånd mellan öra och lurar..😕
Ok, tack för svar. Det är just Sweets audioready hjälm jag nyligen köpt (men det var inte för audiofinessen).

Tillbaka
Topp