Australien, surfsäsong?

Rawk

Ny medlem
Australien, surfsäsong?
Hej!

Jag har fått en otrolig möjlighet att åka till Australien och plugga där en termin (juli-december) nära vattnet. Jag har endast surfat lite förut, och har ingen superkoll på surfvärlden och frågar därför er, när är det surfsäsong i Australien?

EDIT: är det för det första värt a vara i Australien juli-dec? dom går inte i ide eller något?
EDIT2: om jag åker kommer jag att hamna i queensland, hörde någon som nämnde att det gick att åka året runt där, han formulerade sig väldigt vagt dock...

Senast ändrad:
Australien, surfsäsong?
Hej, jag bor i australien just nu, perth i western australia dock. Men besta surfet i oz er deras "vinter" som borjar runt juli, men som nagon namde sa er dte bra surf hela aret runt om man er fran sverige :) Queensland har riktigt bra surf, och aussie folk gar aldrig i ide!! :) dom tar det lungt hela tiden men om det galler surf sa er det upp tidigt pa morgonen och surfa sa ofta man kan! :)
hoppas det hjlpte lite iaf :)

Australien, surfsäsong?
Hej,
Jag har bott i sydostra queensland narmare bestamt Sunshine coast i snart ett ar nu.. Kommer stanna minst ett ar till...

Det ar ganska svart att svara pa frgan om det ar bra surf i Australien da det ar en ganska stor kontinent... Sodra Austrlien har bra surf nastan aret om...

Vad galler sydostra queensland:
I Juli och augusti ar det ganska kallt i vattnet och swellen kommer oftast fran soder.
Senare under aret (framat oktober) ar det varmt och skont i vattnet...
Sunshine coast har kanske inte lika bra/kand surf som gold coast men i gengald mindre crowds... Den absolut basta delen av sasongen for sydostra queensland ar non stans mellan februari till april/maj.. (Swell fran Ost) men absolute.. det gar att surfa aret om!

Vet du exakt vart du ska i queensland?

Puss o kram

Tillbaka
Topp