Avstånd från bostad till fjället

Dudette

Ny medlem
Hej hej!
Jag o några kompisar är påväg ner nånstans i österrike för att säsonga.. vi har väl en del alternativ boende men att bo centralt kostar ju skjortan! hur långt ifrån kan man bosätta sig utan att d blir väldigt jobbigt!?

Man vill ju inte behöva lägga alla pengar på hyra!

har ni bil?

men om ni bor i utkanten går det oftast skidbussar in till stan, jäkligt smidigt.
talar av egna erfarenheter (st,anton). det går ju alltid att gå hem ifrån krogen, man piggnar till och är fräsch dagen efter. eller om ni är ett par stycken splitta en taxi. blir inte många euro var.

funderade på att ta med bilen men jag lämnar nog den hemma ändå..
utkanten.. om vi säger st anton så vart skulle du säga att den går om man nu inte har bil
eller km

Senast ändrad:
riktgit många bummare som bor i pettneu, tar en timme att gå hem på fyllan, betydligt snabbare mitt på dagen. bussen tar 10minuter in och på högsäsongen går den varje kvart unden dagen. fyller du en taxi så koster det kanske 4euro att komma hem per pers.

vart ska du åka?

Vi bestämde oss från början att åka till st anton men har även kollat runt i exempelvis Ischgl, Zell am Ziller, Kitzbühel etc

vi har som sagt en del erbjudanden men man känner sig lite lost när man e skibumrookie hehe man vet inte vad som e bra vad som e viktigt och vad som e prisvärt egentligen

alla tips e välkomna:)

En timmes fyllepromenad till pettneu? Det låter fanimig lite optimistiskt... ;) Nä, jag skulle nog säga att längre bort än St Jacob är för långt ifall man är billös i anton.

Tillbaka
Topp