Axel ur led
Fan asså. Va i tandådalen över lovet och mot lyckades pajja axeln rätt rejält. Drog en bs 5a i deras pipe (den är stooor) och när jag landade hade jag turen att åka in i en "snökulle" som hade blivit längst ner i pipen pga barn som åker och "slirar" upp på kanterna. Tappade balansen och fick ett hälskär och landade på axeln. Ingen märkvärdig vurpa, har ramla myyycket värre förut. Men kände direkt att något inte stod rätt till i axeln. Det gjorde skit ont att röra armen men om den va stilla vare rätt lungt. Fick iaf efter någon timma på sjukan och med hjälp av tre andra och lite morfin tillbaka axeln. Dock så snacka dem om att om jag fortsätter att åka bräda (vilket jag självklart gör) så kommer den sannolikt att hopppa ur led igen. Jag kan förebygga det genom att träna upp axlarna men det kommer endå inte att hjälp spec mycket vid okontrollerad fall (sa läkarna). Så frågan är vad man ska göra? Skit i att åka på denna sessong och biffa axlar fram tom nästa sessong. Hörde om andra som råkat ut för samma sak och dem sa att det i princip bara va att operera för att få det hyffsat bra igen. Och nu gör det ju knappast ont så jag kan ju åka bräda igen men om ja ramlar kommer den nog hoppa ur igen.
Så ge mig lite råd nu tackar!!
Så ge mig lite råd nu tackar!!