B-Squad pro til telemark

ketro

Ny medlem
B-Squad pro til telemark
Har kjøpt et par Rossignol B-Squad pro for å kjøre telemark men jeg er blitt litt i tvil om disse skiene blir "litt for mye" til telemark kjøring. Har noen erfaring? Er relativt erfaren telemark kjører, men har tidligere kjørt på mykere ski, eks. Big Stix 106.

B-Squad pro til telemark
jag kör sj på b-squad pro 189 och har sett en snubbe här i Whistler som körde på dom som telis skida....han tyckte dom blev lite väl raka och styva för att köra telis på. Om du vill ha en lite större skida att köra telis på så tycker ja att du borde testa Nordica Blower 19X.....den verkar vara sjukt bra som telis skida...kvick..fet.. stabil.

B-Squad pro til telemark
Jeg kan svare selv, da jeg kjøpte meg en b-Squad pro 194, og satte på linken binding.
Har fått prøve skiene i bakke, både hard og slush. Har i tillegg prøvd skiene på off pist skare og variabelt underlag. Har ikke prøvd skiene på pudder.
Dette er en agressiv ski som på telemark må kjøres hardt med godt trykk på ytterskia.
Synes skia er spesiellt god ved ujevnheter, noe som er spesiellt krevende ved telemarks teknikk. Tror man bør ha en viss tyngde og styrke for å kjøre denne skia.
Skia må kjøres fort før den kommer "opp i plan", ellers blir den nok for tungkjørt.
Personlig er jeg frelst etter bare noen få turer med skia.

B-Squad pro til telemark
Squad pro 194:an är ju relativt mjuk, kan nog funka fint till telis, men den kräver säkert en god telemarksåkare. Finns ju säkert en hel del skidor som skulle funka bättre till telis.

Har inte kört 189:an eller 194:an, men åker själv på 191:an, och den är nog ingen vidare telemarkskida...

B-Squad pro til telemark
Nojlas har fjolårsmodellen där Pro-skidan enbart kom i 191. Fjolårsmodellen är även hårdare än årets.

B-Squad pro til telemark
191:an finns, men är ganska ovanlig. Någon årsmodell äldre, byggd på rossis raceavdelning. skidan har typ samma mått förutom att den bara har 100mm i midjan och är riktigt vrålstyv. Detta är dock en HELT annan skida än 189:an och 194:an...

B-Squad pro til telemark
fan...skulle verkligen vilja känna på dessa 191or. Mina 189 känns rätt bra mkt styvare än ngt annat jag har känt på. Och den känns som att jag har klämt på det mesta i skidväd de 3 senaste säsongerna. Annars ketro om du inte gillar dom nästa säsong så kanske en ehp 193 vore ngt för dig. Svmlade nog när ja rekomenderade blowern till dig. Men hoppas att du har kvar rossin. Den är guld i alla lägen. Man kan lita på den fantastiskt mkt!!!!

B-Squad pro til telemark
Har kjørt mer med B-squaden, siste tur for en uke siden. Denne skia har gjort slik at jeg har lagt helt om kjørestilen fra små kontrollerte svinger til lange svinger med mye trykk. Jeg trengte dette for at telemark skulle bli morsomt igjen. Skia er dønn solid, og svært stabil, slik at en tør å gi fart også på telemark. Har fått meg noen overraskelser når jeg har mistet trykket, skia har da tatt over styringen. Trodde 194 skulle bli lang for meg (er 183 cm), men den ekstra lengden føles bra når farten blir stor, og underlaget ujevnt.
Nei, håper jeg har funnet en ski jeg kan "slå meg til ro med" en stund, hva skal toppe disse skiene?

Tillbaka
Topp