Backar i Ischgl?

curveshooter

Ny medlem
Backar i Ischgl?
Tjena! Skall till Ischgl v.7 och försöker förbereda mig så gott det går. Nu hade jag tänkt att fråga er där ute som varit i Ischgl vilka pister ni skulle rekommendera för mig som gillar backar runt svårighetsgraden röd (även branta blå och lätta svarta går bra)? Mina favoriter brukar vara backar som är breda, ganska folktomma och som är goa att carva i, tack på förhand.

PS. Har skrivit ut pistkartan så det går bra att säga pistnummer, så letar jag rätt på dem DS.

Backar i Ischgl?
Tjaa! Jag åker till ischgl flera gånger per säsong och även denna säsong. Kommer faktiskt vara nere v7 jag med.

Den bästa åkningen enligt mig ligger på schweiziska sidan, men även från Palinkopf ner till Gampen alp (40/39) är nice. Åkning från Greitspitz ner mot Höllenkar är också trevlig åkning. Både vad det gäller pist och off.

Vad det gäller folktomt kan det variera galet mycket. Det går nog inte riktigt att säga någon specifik backe eller område där det ofta är folktomt. Ena dagen ka det vara stendött för att nästa dag vara rena myrstacken.

Om du har lust kan vi ses så kan vi ta en liten runda i systemet!

Tillbaka
Topp