backflip med snowboard?

• Trådstartare Trådstartare thirty
  • Start datum Start datum
T

thirty

Guest
backflip med snowboard?
Tjenare några tips på hur man på enklaste sätt sätter en backflip med bräda? för att få den rätta rotationen osv.

tacksam för svar :)
/sebban

backflip med snowboard?
freestyleftw sa:
men snälla du e p15 och åker skidor? varför ens ge mig råd?
du vill ju ha hjälp, eftersom de e bara han som skrivit så kan du ju glädja dej lite åt de! de kanske är det bästa tipset, kanske inte, jag vet inte.. men det kan vara ett mkt mkt bra råd som kanske en as duktigt snowboardproffs skulle ha gett dej, men nu vare en skidakare.

så vad e felet?

backflip med snowboard?
Mitt tips till dig är att skriva till "Jhelin" här på fr och fråga honom.. Han är grym på bräda och är skid och snowboardlärare, han nöter bf nästan varje dag.

Så hör med honom så kommer du få några goda råd vill jag lova, kolla in hans fotoalbum också =)

Senast ändrad:
backflip med snowboard?
Tips - börja kolla uppåt innan du lämnar kicken. När du känner att du är på väg att lämna kicken, poppa iväg en ollie. Antagligen kommer du dra armarna uppåt i samma rörelse för att starta flipen. När du kommit halvvägs ser du landningen och kan avgöra om du ska sträcka ut eller krypa ihop för att bromsa resp. öka rotationen. Detta har iaf funkat för mig ett antal gånger, dock inte varje gång :-p

backflip med snowboard?
Men freestyeftw är hela 17 år. 17 är en jobbig ålder då man tycker man är för stor för de aktiviteter som var skoj när man var 16 men är för liten för att gå på krogen. Man måste ju förstå hans frustration.

hehe

backflip med snowboard?
ja, men han gav mig inte ett seriöst svar heller? " släng dig bakåt och böj på benen kanske" de va precis som " vet du inte hur man gör alla kan ju det" och han åker skidor så jag antar att han inte kan ge mig så stora råd att göra en backflip på SNOWBOARD, eller har jag fel?

pusspuss

backflip med snowboard?
Ta en jävla massa fart och ha en sprätt kick!! Sedan gör du som en licon på matta fast på bräda;P huka ihp dig och ta i knäna, ta i allt du har första gången;) sedan är de bara att träna;)

Mhv, döintenärdutestar

backflip med snowboard?
prova bara ngn ggn när det e tö ute, gjorde jag, landa dom första 3 ggrna på ryggen men sedan blev de bättre o bättre, men som sagt, det handlar mest bara om att våga

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp