Backflip på bräda och skidor+vilket hopp?

• Trådstartare Trådstartare KOP_MINA_LAGG
  • Start datum Start datum
K

KOP_MINA_LAGG

Guest
1.
Finns de nån här som kan Backflip på BÅDE snowboard och skidor??(eller som ialla fall har testat) Isåna fall undrar jag vilket som är svårast. Själv har ja både bräda och skidor å ja har lite lust me å testa.
2.
Och när man ska testa backflip för första gången, vad ska man ha för nå hopp och hur stort ska de va??

1.
Inte jag iaf...
2.
Jag jorde det på ett stort isigt Big Jump inte så smart kanske... :S Man
borde prova på ett egen byggt hopp me mjuk landning.

Lycka till!!

Puss

Jag kan på skidor. Har aldrig testat på snowboard. Men det känns som att det borde bara svårare på snowboard eftersom man då måste vrida sig i luften... eller? när du åker skidor är ju ryggen bakåt redan från början så att säga. Du bör dock testa från trampolin eller studsmatta först, så du vet hur känns i luften och får ett hum om hur du skall bete dig när du ser landningen osv. Själv tycker jag inte det är speciellt stor skillnad mellan att ha ett par skidor på sig eller inte. Rotationskänslan är alltså nästan samma från en trampolin som i ett bigjump!

snowboard är svårare eftersom kroppen vrider sig automatiskt i luften, det svåra är såklart att landa rät efter det. blir aldrig en ren backflip som med skidor. fast vad vet jag. höll på att slå ijäl mig senast jag prova.. men en ordentlig kick rakt ut i meterdjupt puder så vågar man allt. kommer det en vacker flicka i luften vågar man alldeles säkert fråga chans.. man crashar ändå mjukt.

jag kan göra det på snowboard. har aldrig testat på skidor.men kan tänka mig att det är lättare att få rotationen rätt på skidor.Första gångerna jag prova på snowboard så landade jag på tvären. första gången jag landa en backflip landa jag fakie.

Jag tycker det är enklast i en brant kick med brant landning. Med en brant kick så har man ju halva rotationen nästan.En brant landning sparar på knäna.och puder skonar kroppen vid skumma krascher

Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp