backflip på studsmatta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hampe_ee

Ny medlem
backflip på studsmatta
Hejsan. Jag vill jätte järna sätta backflip på studsmatta men sen när jag är i luften så kommer det en spärr så vågar jag inte men ahr hört att man ska dra upp benen mot bröstkorgen. Men ska man lixom titta bakåt överdrivet mycket ?? Vill verkligen sätta det ;(

Ps.hur högt ska man hoppa ungefär?

Senast ändrad:
backflip på studsmatta
steg 1: ta lagom med höjd

steg 2: dra knäna till händerna (och inte tvärtom) / titta bakåt samtidigt

steg 3: när du ser landningen sträcker du ut

:P /krille

backflip på studsmatta
mod är att göra något man igentligen inte vågar göra!! släng dig bakot å sök efter landningen ända tills du hittar den. då är d bara å släppa ner benen å landa.

backflip på studsmatta
när jag skull göra backflip första gången så lärde jag mej först att hoppa upp och landa på rygg och sedan fortsätta snurren bakot över nacken.. nästan som en bakot kullebytta med studs.. då får man ungefär in kännslan att snurra över huvudet..

när du ska satsa för att göra backflipp så gäller det att hoppa så högt du kan(det gjorde jag iallafall).. sen ska du dra upp knäna mot bröstet som du skrev och sen ska du bara ta i bakot för allt vad du pallar..

många tror att backflipp är jätte farligt och jätte svårt. men efter att man har provat så märker man att det inte är svårt eller farligt.. det är faktiskt det lättaste tricket man kan göra... förutom grab kanske xD..

backflipp är bara läskigt.. det gäller att övervinna sin rädsla och ta i bakåt.. när du väl vågar prova så ska du se att det kommer att ordna sej

så ut och testa nu... hoppas du blev lite klokare efter att läst allt jag skrev..

om du nu orka läsa allt.. LYCKA TILL !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp