Backflip!!!

Pon_tus

Ny medlem
Backflip!!!
Hej jag undrar om det är lätt att sätta backflip om man kan det på studsmatta eller behöver man inte kunna det på studsmatta för att kunna sätta det på skidor, jag har hört vissa säga att det är lättare och sätta det på skidor än studsmatta.

Backflip!!!
Om du tänker att du kastar dig rätt mycket bakåt när du gör en backflip på matta.. för att du har ju ingen fart men med skidor.. så har man ju oftast lite fart och du behöver inte kasta dig bakåt lika mycket.. så luta dig bakåt ;)

Backflip!!!
gör en backflippå studsmatta, eller helst flera, sen är det ungefär samma känsla som med skidor, många tror att skidorna tynger ner en och att det blir svårt att komma runt, men det märkar man inte av,träna in det på studsmatta så att det sitter där, sen är det bara ut o testa! lycka till!

Backflip!!!
japp lär dej på studsmatta först. då blir det mycket lättare. har man inte gjort det på studsisen (lr på någe annat sätt) innan så blir det lätt att man tvekar och landar på huvudet eller någon annan kär kroppsdel.

Backflip!!!
jo det gör den. Men om du tar silvertejp 2 lager runt stålkanterna så funkar det. Sen kan du ta 2 lager vanlig maskeringstejp ovanpå silvertejpen så att det inte blir silvriga märken på studsmattan.

Backflip!!!
jag har testat back flip...men det gick inte så bra...landade på nosarna men ska testa i gränsen vecka 17 om det är mycket puder

Backflip!!!
jag satt själv backflip för ca.3 veckor sen med skidor och fast jag kunde det hur bra som helst på studsmatta så landade jag på huvudet på första försöket för ja började tveka i luften, men efter att ha samlat lite mod så gick det genst. Så det är nästan bara att våga

Backflip!!!
jag satt det första gången på skidor.. sedan på mattan.. bara att första gången med skidor vart inte så lyckad.. kom runt och sen tog nosen i snökanten så jag flög fram. /max

Backflip!!!
ett tips testa i ett hyfsat litet hopp med mycket sprätt och mycket puder några gånger först... och sen större och större hopp och mindre powder snö.. :D

Backflip!!!
Satte det i början av denna säsong, var inte lika svårt som jag trodde, man kommer runt hur lätt som helst, det e landningen som e lite svår att få in tycker jag

Backflip!!!
Det du skall tänka på är att inte slänga kroppen bakåt utan när du kommer ut från kicken slänga upp benen, då kommer rotationen automatiskt. Plus låt ögonen hitta landningen så kommer kroppen till rätt plats i luften och det är lättare att snabba på eller sakta ner rotationen. Kan du det på studsmatta så kan du det på skidor, det sitter i huvudet!

Backflip!!!
1. Tveka inte att hoppa bestäm dig för att göra en backflip sen kör du!

2. Tveka inte med farten

3. Låssas att du ska knäa dig i ansiktet så går det av sig själv.

Backflip!!!
hmm spana efter landningen i luften är ju oxå en ide, eftersom det är när du ser landningen som du ska bestämma dig för om du ska krypa ihop för att rotera snabbare lr sträcka ut dig för att avstanna rotationen... .det är fan inte bara att luta sig bakåt och hoppas på det bästa för du kommer du antagligen att få äta en del skit när du slammar ansiktet i landningen.

jao jao, det är ju iof ett lätt trick, å man brukar lyckas med det på första eller andra försöket, men som sagt, håll koll på vart du ska landa så går det nog bra, du kan ju även spana in westers tricktips för ytterliggare info.

Backflip!!!
det handlar i princip bara om att våga, det räcker nästan med att göra den 2-3 ggr sen har man tajmingen och den sitter

Backflip!!!
Själv har jag satt backflip några gånger på skidor men jag har fortfarande inte satt det på studsmatta eller trampolin. Kändes lättare att våga med en brant kick och en massa puder i landningen.

Tillbaka
Topp