Spännande! Ja, du har säkert rätt att de flesta hyresvärdarna förmodligen har semester och sådant, men det gäller bara att fortsätta stalka och mailbomba dem så ska de nog svara så smångingom ;p
Ja, jag mailade till denna Anders men har inte fått svar än! Antar att jag inte var den enda som skrev, men annars verkar det ju soft. Dock har jag turen att "min" hyresvärd till detta kollektivet jag skrev om är väldigt hurtig med att svara och än så länge verkar allt vara helt okej! Får snacka runt lite till, där fanns rätt många rum så om det blir över eller om vi kanske till och med bestämmer oss för att leta vidare så ska jag göra hemsidan och mailadressen officiell

Här är iaf sidan till boendet vi hade förrförra säsongen, vet inte om de fortfarande hyr ut men det kan ju vara värt ett försök. Låg som sagt ca 20 minuters promenad in till centrum, närmsta busshållsplats låg vid Hotel Alpenblick om jag minns rätt men om man flirtade lite extra med busschauffören kunde han "auf Reitlstrasse anhalten, bitte"

Kolla läget om det verkar intressant!
http://www.gastein-apartments.com/apartment3.html