Bad Gastein 11/12

Loevstrand

Ny medlem
Bad Gastein 11/12
Har mina tankar på att sticka till BG över en säsong och undrar om det finns några andra som har tankar i samma banor! Försöker hitta ett boende atm, är en trevlig 21åring som bor mellan stockholm och uppsala! Har åkt skidor/snowboard sen barnsben! Är sjukt sugen på en säsong som både har skidåkning och party inkluderat! Skidåkning är prio men man måste ju få släppa lös ibland också;)

Senast ändrad:
Bad Gastein 11/12
Självklart är det BG som gäller i vinter! Sticker i mitten av november som de flesta andra. Gjorde min första (halva) säsong där januari - sista mars 2010 och är überpepp på att återvända! Hoppas det levererar lika bra som sist, då kommer det utan tvekan bli en awesome fest- och skidsäsong :)

Senast ändrad:
Bad Gastein 11/12
Gött med fler som är lika laddade;)

Sticker ni verkligen så tidigt som mitten av november? Hade mina tankar på början på december, men ett par veckor hit eller dit! Vet du någonting om det är någon som har fått tag på ett litet krypin och isåfall varifrån? Du kanske t.o.m har något tips eller en mailadress eller liknande eftersom du var där förra året:)?

Bad Gastein 11/12
Jag och en liten pojke som var där förra säsongen också hade tänkt glida ner någon gång i november :) boende vet vi inte riktigt hur vi gör med men för närvarande är vi iallafall två spikade men eventuellt lite mer folk på ingång! Taggade som få redan nu.

Bad Gastein 11/12
Ohja, jag taggade redan i slutet av april när jag kom hem från min säsong i St Anton, haha. Yes, mitten av november tycker jag är bra, man är bland de första på plats och det är därmed enklare att skaffa jobb. Känner att man lika bra kan gå där och hänga som hemma i Swe! Boendet jag hade senast var bra, en lägenhet för 4 pers på 54 kvm eller vad det var, fräsch och allt. Dock låg den 20 min promenad från centrum, visst vande man sig vid det men efter att ha bott mitt i smeten i St Anton så insåg man både fördelarna och softheten med att bo på det viset ;) Spanar liksom du runt på lite andra ställen, snackar med gamla skibums och så småningom får man väl nys om något trevligt! Om du är intresserad av den gamla lägenheten vi bodde i kan jag nog leta fram en mailadress :)

Bad Gastein 11/12
EmmaT sa:
Ohja, jag taggade redan i slutet av april när jag kom hem från min säsong i St Anton, haha. Yes, mitten av november tycker jag är bra, man är bland de första på plats och det är därmed enklare att skaffa jobb. Känner att man lika bra kan gå där och hänga som hemma i Swe! Boendet jag hade senast var bra, en lägenhet för 4 pers på 54 kvm eller vad det var, fräsch och allt. Dock låg den 20 min promenad från centrum, visst vande man sig vid det men efter att ha bott mitt i smeten i St Anton så insåg man både fördelarna och softheten med att bo på det viset ;) Spanar liksom du runt på lite andra ställen, snackar med gamla skibums och så småningom får man väl nys om något trevligt! Om du är intresserad av den gamla lägenheten vi bodde i kan jag nog leta fram en mailadress :)
Aha, var du stanton? Då lär du ju träffat min syster:)? Äh, jobbet gör jag här hemma, där nere tänkte jag bara leva:)
Jag är väl intresserad av allt typer av boende, det är ju i stort sett bara det jag ska fixa, sen är jag redo:) Även om 20 min är en bit! Har varit med om det förr och det går väl an i början, men det blir tröttsamt! Så jag får spara mailadressen tills jag känner att allt annat är kört;)

Bad Gastein 11/12
Jag är också riktigt taggad på en säsong i BG! Gör min första säsong där skidåkning kommer först och jobb förmodligen inte alls. Likt många andra så tycker även jag att boende vore skönt att ha fixat innan man åker ner. Har mejlat lite olika pensionat, vandrarhem etc. utan större framgång. Tar gärna emot tips angående boendefrågan. Eller så är det så, att någon kanske har ett skrymsle över att hyra ut?:)

Bad Gastein 11/12
Loevstrand sa:
EmmaT sa:
Aha, var du stanton? Då lär du ju träffat min syster:)? Äh, jobbet gör jag här hemma, där nere tänkte jag bara leva:)
Jag är väl intresserad av allt typer av boende, det är ju i stort sett bara det jag ska fixa, sen är jag redo:) Även om 20 min är en bit! Har varit med om det förr och det går väl an i början, men det blir tröttsamt! Så jag får spara mailadressen tills jag känner att allt annat är kört;)
Yes, det var underbart i St Anton också! Och ja, antar att det är en liten Katja där va? Vi träffades men lärde inte känna varandra så väl.. Men det kommer kanske fler chanser :) Absolut, hittar inte mailadressen just nu men återkommer när den finnes! Har för övrigt hittat ett trevligt litet kollektiv som jag och mina dudes ska kolla lite närmare på! Hur går det själv med boendeletandet?

Bad Gastein 11/12
Det stämmer alldeles utmärkt att det fanns en liten Katja där:) Klart det kommer fler chanser! Ah, det låter najs! Har hittat ett ställe med potential, men får inte tag på ägaren, antar att det är semster och liknande som står i vägen! Kollat någonting på stället som postades här?

EmmaT sa:
Loevstrand sa:
EmmaT sa:
Yes, det var underbart i St Anton också! Och ja, antar att det är en liten Katja där va? Vi träffades men lärde inte känna varandra så väl.. Men det kommer kanske fler chanser :) Absolut, hittar inte mailadressen just nu men återkommer när den finnes! Har för övrigt hittat ett trevligt litet kollektiv som jag och mina dudes ska kolla lite närmare på! Hur går det själv med boendeletandet?

Bad Gastein 11/12
Spännande! Ja, du har säkert rätt att de flesta hyresvärdarna förmodligen har semester och sådant, men det gäller bara att fortsätta stalka och mailbomba dem så ska de nog svara så smångingom ;p

Ja, jag mailade till denna Anders men har inte fått svar än! Antar att jag inte var den enda som skrev, men annars verkar det ju soft. Dock har jag turen att "min" hyresvärd till detta kollektivet jag skrev om är väldigt hurtig med att svara och än så länge verkar allt vara helt okej! Får snacka runt lite till, där fanns rätt många rum så om det blir över eller om vi kanske till och med bestämmer oss för att leta vidare så ska jag göra hemsidan och mailadressen officiell :) Här är iaf sidan till boendet vi hade förrförra säsongen, vet inte om de fortfarande hyr ut men det kan ju vara värt ett försök. Låg som sagt ca 20 minuters promenad in till centrum, närmsta busshållsplats låg vid Hotel Alpenblick om jag minns rätt men om man flirtade lite extra med busschauffören kunde han "auf Reitlstrasse anhalten, bitte" ;) Kolla läget om det verkar intressant! http://www.gastein-apartments.com/apartment3.html

Bad Gastein 11/12
Det låter bra! Blir fasiken bara mer och mer taggad för varje dag! Hoppas det löser sig med boende snart bara, ingen rush, men skönt att ha allting klart:) Tack för det! Så får vi hoppas på god jaktlycka! :)

EmmaT sa:
Spännande! Ja, du har säkert rätt att de flesta hyresvärdarna förmodligen har semester och sådant, men det gäller bara att fortsätta stalka och mailbomba dem så ska de nog svara så smångingom ;p

Ja, jag mailade till denna Anders men har inte fått svar än! Antar att jag inte var den enda som skrev, men annars verkar det ju soft. Dock har jag turen att "min" hyresvärd till detta kollektivet jag skrev om är väldigt hurtig med att svara och än så länge verkar allt vara helt okej! Får snacka runt lite till, där fanns rätt många rum så om det blir över eller om vi kanske till och med bestämmer oss för att leta vidare så ska jag göra hemsidan och mailadressen officiell :) Här är iaf sidan till boendet vi hade förrförra säsongen, vet inte om de fortfarande hyr ut men det kan ju vara värt ett försök. Låg som sagt ca 20 minuters promenad in till centrum, närmsta busshållsplats låg vid Hotel Alpenblick om jag minns rätt men om man flirtade lite extra med busschauffören kunde han "auf Reitlstrasse anhalten, bitte" ;) Kolla läget om det verkar intressant! http://www.gastein-apartments.com/apartment3.html

Bad Gastein 11/12
emma, fixa boende hos anders istället för ert jävla kyffe, no offence :P

anders är alltså anders som i häggis-anders. (om du inte visste det!:p)

Bad Gastein 11/12
Det går alltså att få tag på honom redan nu!? Jag har försökt sen jag hittade numret osv utan framgång!:/

assr sa:
emma, fixa boende hos anders istället för ert jävla kyffe, no offence :P

anders är alltså anders som i häggis-anders. (om du inte visste det!:p)

Bad Gastein 11/12
Hej!

Jag har också planer på att dra mig neråt BG för säsongen 2011/2012. Gjorde förra säsongen i Whistler och är nu riktat in mig på Alperna. Har funderat på BG och även Mayrhofen. Är en glad tjej på 20 år :)
Så finns det tips på boende eller någon som kanske till och med har plats över så är jag intresserad!

/Ida

Bad Gastein 11/12
Najs! Träffade du Olof och Fredrik då kanske;)? Har också tittat på Mayrhofen men verkar vara mer folk som ska till BG, iaf härifrån!

IIdaho sa:
Hej!

Jag har också planer på att dra mig neråt BG för säsongen 2011/2012. Gjorde förra säsongen i Whistler och är nu riktat in mig på Alperna. Har funderat på BG och även Mayrhofen. Är en glad tjej på 20 år :)
Så finns det tips på boende eller någon som kanske till och med har plats över så är jag intresserad!

/Ida

Bad Gastein 11/12
Loevstrand sa:
Clockwork sa:
Loevstrand, det blir inget Kanada för dig alltså? ;)
Haha, du förföljer mig alltså;) Har inte stängt några dörrar än! Men just nu lutar det åt BG:) Men det kommer ju flera säsonger;)
Haha självklart ;) nejmen tänkte bara kolla när jag såg nåt "gammalt" meddelande i inkorgen från dig. BG är nog också super! Oavsett vart så kommer det nog bli awesome med säsong!

Det är bara att komma över till Whistlertråden när du ändrat dig igen ;)

Bad Gastein 11/12
Har boende på g i BG nu! en etta med bäddar för 3 så har plats för 2 till! Boendet är från 1 dec- 30 april(går att komma tidigare om så önskas) Hyran ligger på 330 euro/ månad och bädd. Hör av er om ni är intresserade! Skriv ett pm med en liten kort beskrivning om er själva! :)

Jag tror att det blir sweet:) Haha, då får mig att låta som att jag byter skidort som en annan byter kallingar;)

Clockwork sa:
Loevstrand sa:
Clockwork sa:
Loevstrand, det blir inget Kanada för dig alltså? ;)
Haha, du förföljer mig alltså;) Har inte stängt några dörrar än! Men just nu lutar det åt BG:) Men det kommer ju flera säsonger;)
Haha självklart ;) nejmen tänkte bara kolla när jag såg nåt "gammalt" meddelande i inkorgen från dig. BG är nog också super! Oavsett vart så kommer det nog bli awesome med säsong!

Det är bara att komma över till Whistlertråden när du ändrat dig igen ;)

Bad Gastein 11/12
Låter helt okej med Rhodos;)
Eftersom ingen annan vill svara vad de ska jobba med så skjuter jag först!
Jag ska vara arbetslös:)
Vad hade du tänkt jobba med?

pilotkallingar sa:
Blig nog BG även för mig och min polare så snart säsongen är slut här på rhodos!

Vad har ni tänkt jobba med, ni som tänkt åka ner..?

Bad Gastein 11/12
Aa det är galet soft att säsonga här!

Blir förhoppningsvis samma sak som här, som bartender..Det är iaf första prio! :)
Najs att bara glassa runt i backarna en hel säsong utan att behöva jobba! :D

Det svåra är bara att hitta jobben, vet inte hur lätt det är att åka ner och bara söka jobb sen i november..?

Bad Gastein 11/12
pilotkallingar sa:
Aa det är galet soft att säsonga här!

Blir förhoppningsvis samma sak som här, som bartender..Det är iaf första prio! :)
Najs att bara glassa runt i backarna en hel säsong utan att behöva jobba! :D

Det svåra är bara att hitta jobben, vet inte hur lätt det är att åka ner och bara söka jobb sen i november..?
Det är alltid lätt att hitta jobb på sådana här populära säsongsorter, folket borde chilla ner och inte oroa sig så mycket tycker jag! Speciellt om man är ute i god tid (= innan den 10 dec typ) så är det verkligen nemas problemas. Sista utvägen för många är arbeten som städerska/diskpojke, och även det är ju ett jobb, så sålänge man är en socialt utåtriktad person som vågar ta för sig så finns det alltid många goda chanser! Skriv ett hyggligt CV på engelska (tyska om man vill impa), din blivande chef ögnar igenom det (läs: låtsasläser för att få dig lite nervös) och woop - you're hired :)

Bad Gastein 11/12
Jo jo.
Som det ser ut får jag inte med några polare och morsan ska med... Så vill ha nån vettigare att åka med :rolleyes:

Bad Gastein 11/12
Jag kommer också va i BG hela säsongen nu :) grymt taggad, har sökt jobb och boende redan genom en kompis som var där förra året! Kommer bli grymt, åker troligen dit redan i början av november och snor alla bra jobb hehe ;) kul att se att så många ska dit! Kolla Bad Gastein gruppen på facebook :D

Bad Gastein 11/12
Någon från förra säsongen som kan tipsa om boende i BG? frågan som aldrig kommer sluta ställas.. men ändå.. hade ju varit gött å få det fixat innan man åker ner :) vet att det är grymt mycket lättare att hitta när man är på plats och brukar bli mycket bättre :) va i st anton förra säsongen å hade ett rätt najs boende med det tog ett tag att hitta det.. kanske någon som har 1-2 platser över i sin lägenhet annars? hade varit asgött isf!

puss å kram / issa

Bad Gastein 11/12
Mjauu sa:
Någon från förra säsongen som kan tipsa om boende i BG? frågan som aldrig kommer sluta ställas.. men ändå.. hade ju varit gött å få det fixat innan man åker ner :) vet att det är grymt mycket lättare att hitta när man är på plats och brukar bli mycket bättre :) va i st anton förra säsongen å hade ett rätt najs boende med det tog ett tag att hitta det.. kanske någon som har 1-2 platser över i sin lägenhet annars? hade varit asgött isf!

puss å kram / issa
Som sagt du svarar iprincip själv på din fråga, åk ner och bo på Krone/Euro youth hotel i några nätter kostar 15euro natten eller nånting och sen letar du när du är där nere, vet att hon som driver Kinarestaurangen hyr ut lägenheter och det får man tag i när man är där nere. Så om du åker ner i tid (slutet av november/början av dec) så bör det inte vara några problem.

Ses i bg!

Bad Gastein 11/12
Yey! tack för svar :)
tänkte åka ner i slutet av nov så det borde ju lösa sig ganska bra hoppas jag :) Löste sig väldigt bra förra året haha men tror ju inte jag kommer ha lika mycket tur denna säsongen xD
ska kolla upp kinakvinnan :)
det gör vi!

om det finns någon annan som vill ha sällskap i sin lägenhet så hör av er! ^^

Bad Gastein 11/12
Exakt bara köra på finns inget att förlora direkt, ja gör det hon är vettig och bra att resonera med, bra på engelska också så det blir inga konstigheter !

Snödjup

Tillbaka
Topp