Både puder och park i skidfilmer?

Sjogras

Ny medlem
Varför måste det vara så? Kan inte filmbolagen göra en jibb-del och en puder-del i sina filmer? Antar att många tycker att puderåkning är skittråkigt att kolla på, likaså måste många tycka att park är tråkigt. Och ja, jag har sett Beyond the bunny hill.

Sammanfattat, jag skulle vilja se professionel skidfilm med bara park, jag tycker inte att man kan kalla BTBH professionell, även om den är grym.

Antagligen är det blandat för att filmen ska kunna tilltala så många som möjligt, och därmed sälja så mycket som möjligt... Så simpel är sanningen.

Sjogras sa:
Varför måste det vara så? Kan inte filmbolagen göra en jibb-del och en puder-del i sina filmer?
Öööh? I dom skidfilmer jag sett så är det inte speciellt ofta som det är 2 meters puderåkning i parken när de "jibbar"? Aka. Det är väl ofta uppdelat i puder- och parkåkning?

Sen innehåller väl dom flesta Poor Boyz filmerna minimalt med puderåkning? Yadda yadda yadda.

Vidare, har jag ingen förståelse för hur någon, som kallar sej skidåkare, tycker att det är tråkigt med puder.

Är nog som NJohansson skriver. Äger en hel drös med skidfilmer och skulle aldrig någonsin spenderat ett öre på dessa om de uteslutande innehöll parkåkning.

jag tycker det är bara kul att få se lite puder men inte för mycke.

Det är ju det att jibbing kan man kanske inte kalla riktig skidåkning. Riktig skidåkning är ju puder. Och jag gillar värkligen puder om det är hög nivå på den. Big mountain är ju mer respekt att kunna åka bra än park. Med bara parkåkning blir det bara tjatigt och uttråkande.

Puder kan va väl så kul att kolla på, det ger bättre variation också. Jag tycker det är tråkigt med helikopterfilmning på mils-avstånd men med hjälmkamera etc är det sjukt kul. Speciellt med bra åkare.

Ta en film som Realtime- utan blandningen skulle den ju inte va komplett.

Puder är helt klart överlägset roligast att se i filmer, så länge variationen på åkningen är hög. T.ex. skogsåkning, hjälmkamera m.m. finner jag mycket underhållande att se. Mer sånt!

Parkåkningen kan vara kul i viss mån, ända tills man sett femte hoppet i rad med en trevarvssnurr å tillhörande grab. Efter det vill man bara spy. Visst, finns vissa park/jibsekvenser som är underhållande att se, men de är inte många. Lite mer lekfulla, ovanliga saker är sådant man vill se i en film, inte snurr efter snurr eller alla dessa räcken i stan dom envisas med att visa hela tiden.

Kan väl tyckas att detta är aningen objektivt och svårt att säga något åt då det är ytterst personligt vad man föredrar. Skidbolagen gör (som folk redan nämnt) filmer med både park och puder i för att fylla så mångas önskemål som möjligt. Alla har vi olika smak, och tur är väl det.

Fett otur att alla inte har samma smak för fatta vad lätt det hade varit att göra skidfilmer som passar alla!! ;D

Men för att vara seriös att se Mike Douglas Rippa det sjukaste berget och praktiskt taget straightline:a skiten och Stompa flera fläskiga dropps, att se Tanner Hall lägga den Smoothaste 1080:n från en Naturall kicker och landa i 1m Pow, det är riktigt sweet i mina ögon.

Samtidigt så är det riktigt cleant att se Eliten köra allt vad dom har i en riktigt fett Park sekvens med feta bigjumps och sätta kompliserade rails, och bara allmänt latja som bara the best of the best kan, Andreas Håtveit i ett utmanande Slopestyle event är alltid Nice ;D

Det gäller att hitta balansen!

mitt förslag till dig är att ringa till företagen och klaga som fan. det borde verkligen finnas något som heter custom fiting för skidfilmer, man ringer till dom och säger precis vad man vill att filmen ska innehålla! :)

look it up har typ bara park och believe har mest bara puder/ báckcountry jibb

jag hatar! att se på puderåkning ialafall från ett stort äckligt vitt berg!

more10 sa:
jag hatar! att se på puderåkning ialafall från ett stort äckligt vitt berg!
haha, att skriva detta på en sida som heter freeride förvirrar mig fullständigt!
men jag antar att det finns ett enkelt svar, han har aldrig åkt "stort äckligt vitt berg", får mig att tänka på pojkar som är rädda för tjejbaciller sen kan de inte få nog av både tjejbaciller (och virus...)

haha faan vad alla börja hata. :p du har rätt balanselius jag har aldrig åkt på ett stort vitt berg det är säkert skönt som faan men sååå tråkigt att titta på.

kanske skulle vara bra. men då får du väl säga det till dom eller?
Här på freeride sitter nog inte filmbolagen och kollar igenom trådarna för att hitta tips.

more10 sa:
haha faan vad alla börja hata. :p du har rätt balanselius jag har aldrig åkt på ett stort vitt berg det är säkert skönt som faan men sååå tråkigt att titta på.
Hata är ett starkt ord. Håller med Balanselius, man börjar ju undra en smula. Jag kan tycka att du skulle ta ditt ansvar och avregga din användare. Du är välkommen tillbaka när du åkt skidor på riktigt..

TheFibretech sa:
kanske skulle vara bra. men då får du väl säga det till dom eller?
Här på freeride sitter nog inte filmbolagen och kollar igenom trådarna för att hitta tips.
Bra påpekat sulan, dunder! Öhhh baah...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp