Bakfylla! Detta ständiga gissel

• Trådstartare Trådstartare ME2
  • Start datum Start datum
direkt när du vaknar:
sätt dig upp, stirra in i väggen i 2-5 minuter. Försök inte minnas gårdagen (kan sluta i en pizza på golvet), de tar vi hand om senare.
stappla ut i köket, håll ögonen öppna på vägen, väggarna är obehagligt mycket närmre än du tror. väl i köket slänger man i sig ett piller av valfri sort och halsar vatten från kran i typ 30 sek. När det är avklarat tar du med dig c-vitaminer (apelsiner mandariner osv) till badrummet där man lägger sig på golvet i typ 10 min innan man slänger i gång vattnet till ett bad eller liknande.
i badet sätter man i sig massa c-vitaminer och kan börja försöka minnas saker, efter de brukar jag slänga i mig fet mat och dricka massa kaffe.. brukar funka hyffsat.. men jag tror inte att det finns nåt sätt att bli av med den helt.. ska prova översta lösningen på lördag..

till er alla som verkar lite "rädda" att käka en massa piller dagen efter så kan jag säga att det finns en mkt trevlig brochyr (nej jag kan inte stava, jag har bara gått i gymnasiet) att hämta på apoteket som handlar om värktabletter och alkohol. Otroligt underhållande läsning faktiskt och du kommer lära dig något samtidigt. Både nytta och nöje!

Är du bakis ska du kunna ta ett par panodil mot din huvudvärk från kvällen innan och skölja ner dem med jäger utan problem. Bara man inte gör det varje dag, flera veckor i följd....men det förstod ni ju redan.

När jag ändå är här...

Jag har hittat det!!! Efter många år av vånda, så kan jag stolt medela att botemedlet mot bakfylla är vatten. Inte vatten dagen efter, utan före! innan man börjar supa på! Det slog mej en morgon i duschen att en gammal fotbollstränare alltid tjatade om att det var viktigt att dricka och äta ordentligt dagen innan match för det är det kroppen kör på dagen efter. Sagt och gjort, när det vankades festa nästa gång drog jag i mej 4-5 liter vatten på dagen. För att köra experimentet fullt ut gick jag ut hårt i baren och varvade jäger och gin med den kanske inte mest välsmakande ölen i världen Red Stripe, mycket för att dess falska är grepp och kasst vänlig. Dagen efter var jag och de jag delar paradvåningen med säkra på att en dag av svåra smärtor väntade men icke! Jag mådde som en fisk på ett bryggeri och har gjort ever since...Eftersom ingen annan vet om detta ska jag nu ta pantent på att dricka vatten samma dag som man ska festa och bli skit rik.

Hum. Vad skulle Action Force gubbarna användas till? Att rekonstruera föregående afton, eller?

Varför vara bakfull & eländig..

När följande finns:

- Zoloft, mot ångesten
- Losec, för magen
- Koffein, uppiggande
- Kortison, avsvullnade för hjärnan
- Ipren, whatever mot smärtan

Action force-gubbarna... Tror att de egentligen bara ska vara där, för att höja stämingen...

En vän till mig har faktiskt använt sig av dusch-terapin, eller brukade göra det...
En natt/kväll kom han hem, hoppade in i duschen, satte sig ner... Och somnade.
Två andra kompisar sov på tältsängar ute i vardagsrummet...
Drygt 3h efter insomnandet vaknar han upp... Och märker, inte helt oförvånad, att han lyckats täppa till brunnen med sin bleka ändalykt... Vattnet hittade en annan väg ut, ur duschen, faktiskt ur badrummet och vidare ut hela vägen till vardagsrummet och köket.

När han ropade på de andra kompisarna, och tvingade dem att resa på sig, så de kunde känna hur skönt vattnet sköljde deras fötter, på vardagsrumsgolvet, så förstod de båda att de hade någon timmes saneringsarbete framför sig... Skönt att det var en studentlya med plastgolv, och inget parkettgolv eller liknande... Skulle kunna bli rätt omfattande skador då antar jag...

Kontenta; somna inte i duschen, när ni är karatefulla.

Vill bara tillägga till den ursprungliga vattenterapin.... En mycket bra sak är om man har en gammal typ av dusch - en sån där med en varm och en kall-kran. Då kan man nämligen hänga upp huvudet mellan dem. Mycket effektivt! Som ni förstår krävs också en stol/pall för att komma på lagom nivå.

Tänka sig. Jag är både student och utförsåkare med tre säsonger bakom mig. Och jag har hittills aldrig blivit bakfull. Knepet? Skit i spriten! Det är många lördagmorgnar jag fått pumpa nyfallen puder nästan själv, medan resten av anläggningen legat kvar i sina sängar med ångest och bultande huvudvärk. Stackare.

Stryk Vattenterapin. iaf om ni nu är på skidsemester . fan vad tid de skulle ta om hela gänget ska göra så på morgonen. men att fylla kroppen med vatten på dagen lät inte som en dum idé. ska testa de till helgen.

Men jag kan inte riktigt förstå hur vattenterapin i sig kan inte funka. Kroppen behöver salt och vatten och som alla vet så tar itne kroppen in något vatten genom huden utan man måste dricka. men mysigt och skönt är de säkert! Iofs funkar det nog om man ligger på rygg i duschen med munnen öppen.

bakfylletekniker borde ha en egen del på recensioner där alla får lägga upp sina ideer å sen kan alla få testa å recensera.

Förövrigt funderar jag vars alla fernetälskare där ute håller hus nu. ska de inte vara en mästarkur mot bakfyllor? :) sökte på de eftersom jag inte visste vad de var. fick upp värsta sidan med massa bra fakta. gillar redan drycken. tyvärr hatar jag absinthe efter ett litet missöde och jag har en känsla av att den där malörts-smaken som även fernet har kan ge lite obekväma minnen från min mun.

http://www.philipson-soderberg.se/sortiment/ShowProduct.aspx?id=2871

bara läsa själv. mycket intressant. ska testas då vi kommer till alperna.

Ingen som har nån recension på fernet som bakismedicin?

Jag vet att typ en centiliter konjak/fernet liknande då baksmälla inträffat är bra, då levern arbetar optimalt med hjälp av detta.
Sen att vatten är bra i tid och otid vet väl alla.
Mat innan supandet är bra.

No pain no game.

Att Fernet hjälper mot ont i magen kan jag bestyrka. Dock har jag inte provat som bakfylle-motmedel.

Den för mig bästa varianten brukar vara att dricka mycket (nästan en liter brukar jag klara iaf) innan man somnar på kvällen. Är ofta rätt svårt när man har kommit hem efter en rolig tur på stan och lägger sig i den varma sängen, eller så stör det de andra i lägenheten som fegade ur festen.. men det funkar om man klarar det!

Dricka vatten innan man börjar festa har jag inte provat så noga, men det funkar säkert!

Skål!

Hmm

Prova Skita i de sista järnen en kvart innan krogen stänger
1 tablett Resorb
2 Alvedon
Stort glas mjölk
Vänta med att somna tills helikoptern slutat snurra

Vakna och drick en stor kopp kaffe, ta en till resorb och njut av söndagen.

Jag får väl bjuda på en skön historia jag me :P

Vart ute och festat med boysen på kvällen. Redan på förfesten blev jag tokdyng pga stillasittande suping. Man känner ju fan inte hur de tar då...usch iaf.
Drog ut och tog en golden strike direkt, som va den värsta golden striken ever. Jag kände magsäcken rycka upp och ner, inte bara spyreflex utan den ryckte som en muskel!
Klarade mig från att spy ner hela baren och tog en snabb vatten efter....huhhh
Kom hem för sent och skulle lägga mig. Snyltare som man är bor man fortfarande hemma hos morsan ( hur ska man annars få råd till Whistlerresan? ). Kände direkt att det inte funkar att sova såhär. Gick ut i tamburen och tog på mig morsans alldeles för små tofflor ( tårna fick precis plats ) och stapplade ut utanför huset och en bit upp i skogen. Ställde mig där på en liten grusväg och hulka så in i helvete. Säkert 25minuter. Anledningen till att jag gick ut var att jag inte villa väcka stackars morsan som skulle upp och jobba. Spyr ganska högljutt om man säger så. Kom in igen, drog i mig 2 alvedon istället för ipren. Så antagligen svimmade jag i sängen istället för att somna.
Skön dag efter fylld av fysik aktivitet. ( kli på pung framför tvn ).
Må väl! det gör jag ;D

bakfylla är bara en åsikt
så länge man intalar sig att man är bakfull så är man det men tar man på sig grejerna drar ut i backen åker så har man snabbt kört i från bakfyllan och mår som en prins igen och kan börja dricka så fort baren öppnar

fernet funkar mot allt

skål!

Tillbaka
Topp