barnbindning marker eller techno

erik_lagg

Aktiv medlem
Hej!

Köpte två par skidor till barnen i helgen völkl mantra (128 och 138 cm) a 2200 kr. Försäljaren sa då att han skulle sätta på marker 8 bindningar sedan ringde han nu och sa att det blir bättre med techno pro TL90.
Är det någon som har koll på detta - för mig låter techno som en billigare bindning.
Barnen väger bara 30 och 40 kg.

/Erik

Hej! Jag har i ärlighetens namn nollkoll på dessa båda bindningar men Markers budgetbindningar är tämligen mediokra, så en TechnoPro behöver inte vara ett sämre alternativ.

/MM

Ok, det kanske inte är någon förlust att slippa Marker då, men det känns ändå som att jag får mindre för pengarna än jag borde. Är inte technopro ett budgetmärke? - kanske skulle försöka få med ett par Salomon istället.

Erik

Är ganska säker på att det är Salomon som gör Technopro bindningen. Technopro är väl Intersports egna märke.

//KT

Marker tillhör Völkl och Tecno Pro är Intersports egna.. för barn som väger 30-40 kg är det ingen skillnad men när du kommer upp i lite aggressivare åkning och med högre vikt skulle jag hellre välja Marker.

Kalle_T sa:
Är ganska säker på att det är Salomon som gör Technopro bindningen. Technopro är väl Intersports egna märke.

//KT
Kan också bekräfta detta som föredetta Intersportanställd. Technoprobindningen tillverkas av Salomon. Exakt samma bindning som Salomons juniormodeller med andra ord. Du behöver inte va orolig.

För din info så kan jag meddela att Tecno tillverkas av Salomon, är en Salomon bindning med Intersport logga
Så frågan blir då om du ska välja Salomon eller Marker bindning

Grejen är den att när han skall sälja skidorna vidare blir det lättare med marker bindningar.
Oavsett om dom är bättre eller inte.

Enslow

Jag håller med Enslow. Även om det inte är någon skillnad i kvalitet ses Marker ofta som ett bättre märke än TecnoPro

Det skulle säkert bli bättre om det stod "Salomon TecnoPro" på eller liknande

ta marker dom är väldigt bra men man ska hälst väga över 50 kg annars kanske benet går av innan skidan löserut:/

Ähumm ... om du primärt är ute efter att få en bra bindning är TecnoPro ett bra alternativ. För övrigt är jag mållös!

Tack för tips! Jag tog Tecnopro till sist. Andrahandsvärdet blir säkert halvkasst ändå om några år.

Erik

Tillbaka
Topp