Barnfamiljer I Parken! :d

theoJ

Ny medlem
Tja, detta är nog det jag stör mig på mest av allt när man åker skidor/snowboard...

Det är när söta barnfamiljer ska åka igenom parken, och låta ungarna hoppa, MEN UNGARNA ÅKER FÖR LÅNGSAMT OCH GLIDER ÖVER KICKEN MEN FASTNAR BAKOM och måste skrika på pappilapsen som ska komma älgandes för att dra upp ungdjäveln ur den lilla gropen bakom kicken.

och senare ska dom gärna stanna o kolla på "alla tuffa grabbarna" som hoppar, och då står dom hälst uppe på landningen, LITE GRANNA FÖR NÄRA MITTEN, och gärna lite mitt i landningen så att dom inte syns.

alla som hatar detta så in i helvete, dela gärna med er av eran synpunkt om problemet, kan det lösas?!... :D

Senast ändrad:
ja blir oxå sjukt irriterad kickarna blir ju sääämst!!! nja, sätt upp en skylt i början av parken : stå i landningen på egen risk och den som släpper sitt bara ner för parken för shapa hoppet tills alla coolla killar tkr de är bra

Mest irriterande e ungar som har förlite fart och inte ens kommer över kickern och därmed måste staka sig över vilket tar tusen år. INTE COOL.

Senast ändrad:
theoJ sa:
Tja, detta är nog det jag stör mig på mest av allt när man åker skidor/snowboard...

Det är när söta barnfamiljer ska åka igenom parken, och låta ungarna hoppa, MEN UNGARNA ÅKER FÖR LÅNGSAMT OCH GLIDER ÖVER KICKEN MEN FASTNAR BAKOM och måste skrika på pappilapsen som ska komma älgandes för att dra upp ungdjäveln ur den lilla gropen bakom kicken.

och senare ska dom gärna stanna o kolla på "alla tuffa grabbarna" som hoppar, och då står dom hälst uppe på landningen, LITE GRANNA FÖR NÄRA MITTEN, och gärna lite mitt i landningen så att dom inte syns.

alla som hatar detta så in i helvete, dela gärna med er av eran synpunkt om problemet, kan det lösas?!... :D
http://www.davidandgoliathtees.com/shop/images/tees7/5640_0L.jpg

Allvarligt, varför skrev du ens den här tråden? Finns redan en tråd som handlar om saker man stör sig på i backen, som TheFibretech var så vänlig och länkade till.

Senast ändrad:
theoJ sa:

http://www.davidandgoliathtees.com/shop/images/tees7/5640_0L.jpg

Allvarligt, varför skrev du ens den här tråden? Finns redan en tråd som handlar om saker man stör sig på i backen, som TheFibretech var så vänlig och länkade till.

Senast ändrad:
allvarligt talat, varför är du så arg?!
allvarligt talat, varför doublepostade du? o.O
allvarligt talat, jag kanske inte visste om att det fanns en liknande tråd redan?

theoJ sa:
allvarligt talat, varför är du så arg?!
allvarligt talat, varför doublepostade du? o.O
allvarligt talat, jag kanske inte visste om att det fanns en liknande tråd redan?
1. Jag är inte arg.
2. Det var inte meningen.
3. Använd sökfunktionen innan du startar nya trådar.

Gudrunnator, sluta lek cool och posta fjantiga länkar då.
jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag fick dig att agera
"den där lite extra häftiga killen som inte accepterar misstag och som MÅSTE påpeka att jag gjort fel"

men jag antar att allt går att skylla på din pubertet och hormonsvängar...

man borde få köra upp, typ "jibba upp" och göra ett teori prov som ett körkort, då kommer det bara finnas pros i parkerna!

haha, Jag höll på att hamna i slagsmål med en farbor i påskas jag, angående detta, det är det absolut värsta jag vet!
Men det är just därför, bara för att denna risk är stor, att någon tex ligger i landningen efter att ha ramlat, eller just nån liten jävla unge bara står där, så ser man inte det ovan ifrån, förrän man nu lämnat hoppet xD Så har man ju då Åkning på egen risk i Fun Park o så.. vilket är bra för då får ju ingen skulden för olyckan som kan ske.
Jag tog upp det med denne farbror som stod o skrek på mig , men han ville verkligen inte lyssna för jag hade tydligen varit nära o landat på hans son. Så stod han o skrek så sen blev ju jag förbannad så slängde av mig googles o hjälm o börja också skrika :)
vet inte riktigt vem som van "SKRI(g)KET" men han åkte iallafall iväg tillsist.. Men ja håller med till fullo, absolut det värsta som finns!!

Isberget sa:
Mest irriterande e ungar som har förlite fart och inte ens kommer över kickern och därmed måste staka sig över vilket tar tusen år. INTE COOL.
Men det är ju det som är så jäkla coolt när en liten grabb samlar allt sitt mod framför alla jibbrare och dundrar ner i en hiskelig plog och upp på kicken!

Var rätt kul Idre, typ 1566 danskar som skulle åka i parken hela tiden. Tog typ en timme innan man kunde köra på hoppen. Och när man väl kunde köra låg typ hälften av dom på kicken och hälften av dom i landningen. Var rätt svårt att köra nått vettigt då. Inte Kuul!

Simonski sa:
park pass vore nått ?
Livigno kör väl med det har jag för mig. gjorde iaf det när ja var där ett par år sedan. dock så är det lite så att man måste betala för ett parkpass efter det att man redan betalat för ett jeffla liftkort.
Men visst, det kan nog vara värt det.

RasmusEkmark sa:
Var rätt kul Idre, typ 1566 danskar som skulle åka i parken hela tiden. Tog typ en timme innan man kunde köra på hoppen. Och när man väl kunde köra låg typ hälften av dom på kicken och hälften av dom i landningen. Var rätt svårt att köra nått vettigt då. Inte Kuul!
haha men altså, det är inte riktigt samma sak, barnfamiljer som åker o stannar på landningar etc, är mest vett och ettiket, man kan inte bli arg för att folk inte är lika bra på att hoppa för alla har ju rätt att försöka liksom hehe, men jag håller med om att det är sjukt irriterande...kanske borde de sökt sig till de lite mindre hoppen? :P

Senast ändrad:
Jontex sa:
man borde få köra upp, typ "jibba upp" och göra ett teori prov som ett körkort, då kommer det bara finnas pros i parkerna!
men älskling inte kan du föreslå något du själv inte kommer klara...

Jontex sa:
å sen finns det bara pros i parken... sen finns inga andra.. när ''Pro'sen'' inte vill jibba mer får ingen åka?? ingen kan ju öva upp sina skillz då ju :P

Haha, gud vad jag har skrattat i den här tråden!
Nej men alla måste ha möjlighet att träna, men då åker man FÖRST till grön linje och ramlar och rullar och försöker hoppa. Det som stör mig det är nybörjare som åker upp på en röd/svart kick, ramlar, vinkar till pappa och säger "titta vad duktig jag är", ramlar igen, rullar ner och efter 10 min åker upp med liften för att göra om samma sak...

Ni är så jävla trötta! Fattar ni inte att ni är förebilder för småkillarna?

Kommer ni inte ihåg när ni själva var lika små och tyckte att den stora parken och killarna som åkte där var det häftigaste om fanns?

tråden kanske bara är skapad för att ni var sugna på att gnälla lite.
Men om inte. Så tycker jag att ni istället åker fram, snackar och förklarar på ett schysst sätt att "det här är en landning". Så kommer i alla fall en familj mindre veta var dom skall stå nästa gång.

värsta jag varit med om var när jag skulle satsa fart hela backen till sista hoppet i åre röda, för nåt år senn.. När jag väl var framme vid hoppet så ligger det en ungjävel på kicken å typ "simmar" runt :S
Hans skidor låg typ bredvid kicken..
Jag fick sånn jävla damp på den ungen!

Senast ändrad:
maertin sa:
Simonski sa:
park pass vore nått ?
Livigno kör väl med det har jag för mig. gjorde iaf det när ja var där ett par år sedan. dock så är det lite så att man måste betala för ett parkpass efter det att man redan betalat för ett jeffla liftkort.
ne men jag tänkte typ ett tillägg utan kostnad eller liknande,
för alla som vet att man ska åka park behöver man bara säga till när man köper liftkortet.

men jag skulle kunna betala typ 20 kr extra för ett "park pass" bara man slipper dessa söndags åkande personer som alltid är i vägen.
sen så typ i jr parker behövs det nog inte ...man måste börja någonstans

jag kör alltid i parken med mina barn...både på rails och hopp...men det blir ju i gröna och blå:a lines...dem har ju lika stor rätt som jon eller harlaut att vara där och träna...parkvett har dem också fått lära sig...och det har dem lärt sig betydligt bättre än vissa 15:åriga jibbers.

Simonski sa:
maertin sa:
Simonski sa:
park pass vore nått ?
för alla som vet att man ska åka park behöver man bara säga till när man köper liftkortet.

men jag skulle kunna betala typ 20 kr extra för ett "park pass" bara man slipper dessa söndags åkande personer som alltid är i vägen.
Tvivlar på att någon förälder skulle backa att hosta upp en extra tjugolapp när man redan lagt ut ca 10-15 lax på skidresan. Känns som att det kanske krävs en större avgift i ett sådant läge.

Ett annat förslag jag kommer på som förmodligen kan underlätta är att man skulle kunna införa en lösning med startljus. Genom att ha en fotocell som man passerar en bit efter landningen som slår om till grönt ljus uppe vid hoppet kan man säkerställa att folk inte hoppar när det är någon som har trillat eller är kvar i landningen. Har någon ramlat så är det rött ljus fram till personen fått i ordning sig själv, skidor, stavar och andra saker man kan tappa vid en krasch.

bjanne sa:
Simonski sa:
maertin sa:

Tvivlar på att någon förälder skulle backa att hosta upp en extra tjugolapp när man redan lagt ut ca 10-15 lax på skidresan. Känns som att det kanske krävs en större avgift i ett sådant läge.

Ett annat förslag jag kommer på som förmodligen kan underlätta är att man skulle kunna införa en lösning med startljus. Genom att ha en fotocell som man passerar en bit efter landningen som slår om till grönt ljus uppe vid hoppet kan man säkerställa att folk inte hoppar när det är någon som har trillat eller är kvar i landningen. Har någon ramlat så är det rött ljus fram till personen fått i ordning sig själv, skidor, stavar och andra saker man kan tappa vid en krasch.
det var en bra idé. En "parkvakt" hade inte varigt fel häller. en som typ står vid varje hopp och typ
blockar danskar, och familjer att åka upp och stå och glo. även att rycka ungar från kicken :P

bjanne sa:
Simonski sa:
maertin sa:

sant men 20 kr gav jag lite slängt som ett exempel men aja
idén kan man alltid göra bättre och hitta olika lösningar

och det du nämner e också en bra sak!
vi har nått liknande vid ett övergångsställe som ligger bakom ett krön, där har man satt ut nån form as sensor som får typ en rad lampor att blinka när någon går över vägen.
om man skulle få nå sånt i landningar så kan man om folk ligger där eller inte .

Man kan bli irriterad, men vad hjälper det att gnälla?
Gå ut i skogen å skrik en stund, det kanske hjälper.. iaf mer än att göra en tråd om skiten.

Gabbe88 sa:
Man kan bli irriterad, men vad hjälper det att gnälla?
Gå ut i skogen å skrik en stund, det kanske hjälper.. iaf mer än att göra en tråd om skiten.
värst va du var negativ? skadar det att diskutera saken eller?
vissa kommer ju med hyfsat smarta idéer!

För alla de härliga kids i parken som verkligen vill lära sig. Vart ska de träna?
Vi kommer inte ha några pros överhuvudtaget om man inte får träna för att alla andra här på freeride tydligen är världsmästare i parken och måste se ner på de som INTE kan baila en 180 motsv. Ge dem en chans.

philmeister sa:
För alla de härliga kids i parken som verkligen vill lära sig. Vart ska de träna?
Vi kommer inte ha några pros överhuvudtaget om man inte får träna för att alla andra här på freeride tydligen är världsmästare i parken och måste se ner på de som INTE kan baila en 180 motsv. Ge dem en chans.
Aldrig! Ingen här på freeride har varit nybörjare.

I våran backe så ska dom såklart köra på kickern och glida/ramla ner på platån eller ta vägen förbi kickern så dom får fart från landningen -.- min kompis hoppa över ett litet glin som kom sidovägen och han blev såklart skit skraj och skrek massa ord åt dom. dom skvallra och enda anledningen att vi inte blev avstängda var att det vara bara 2 dagar kvar innan backen skulle stänga. Glinen plöjer fan upp kickern och tappar stavar + skidor och fanimej hjälmar nån gång. inte cool -.-

Tillbaka
Topp