Barnvänligt i Italienska alperna

Cocoscho

Ny medlem
Vi är en familj med tre barn. Nästa år kommer de att vara 2, 4,5 och 8 år gamla. Vi har tidigare testat Champoluc och Courmayeur, men är inte helt nöjda. Det vi önskar är möjlighet till dagis till minstingen, blåa backar för 4-åringen (som i år plogar fint, men helst i sele) och 8-åringen (som klarar röda, men är lite "harig"). Möjlighet att bo nära kabinen (eller varför inte ski-in-ski-out :-)), gärna med möjlighet till half board. Finns det någon som har några tips?

Ciao!

Sen denna säsongen finns det barnpassning i Champoluc! Blåa backar kan du hitta i Antagnod, vill du ha ski in, ski out kan du ju bo på hotel Champoluc!

Som det låter så slulle Passo de Tonale vara perfekt.
Det finns backar till er alla med olika svårighetsgrader och dom är samlade så man tappar inte bort varandra.
Måste vara ett av dom bästa områden för skidskola åkning för barn.
Du ha svenska skidlärare där vilket gör att barnen känner sig trygga och ni kan åka själva utan att vara oroliga.
Var där i vintras 4 månader o jobbade o hoppas på att komma ner i vinter o ta hand om er o era barn. Slopptrottel har någon form av passning.
Orten är så liten så det är aldrig långt till backen.

Senast ändrad:
Jag chansar på Cervinia i början av nästa år. Har med grabben som är 6 år. Han plogar okej.

Boendet låg inom 50 meter från liften där barnskidskolan håller till. Fanns billiga alternativ i närheten med de stora bolagen (jag kollade mest på Nortlander och Slopetrotter).

Barnpassning vet jag inget om tyvärr.

Var en sväng i passo tonale i vintras med min kära sambo som inte stått på skidor på 12 år. Liten och trevlig by, dock väldigt begränsat vad gäller mat och trevliga restauranger (vi bodde i lägenhet så lagade egen mat 6 av 7 kvällar...) dock nära till Madonna di campiglio, kan behövas lite variation efter någon dag i passo. Finns många fina åk om du plockar med dig tur-utrustningen.

Snödjup

Tillbaka
Topp