Baron eller Baron ES + flow-bindningar?

wolfen

Ny medlem
Tja

Jag var uppe i Sälen i helgen, och testade då en burton baron från stadium i hundfjället. Jag tyckte den var riktigt skön och riktigt stabil även i höga hastigheter. Tyvärr hade inte stadium ngn baron ES att testa, och jag har inte lyckats testa den från annat håll heller. Därför undrar jag om det är någon som testat båda dessa och kan uttala sig om skillnaden? är det värt att lägga ~1000 kronor mer för ES:en?

Sedan en till sak, jag är sugen på ett par flow pro FR-bindningar, men jag har nu hört från flera olika butiker att det ska vara problem med flow-bindningar på burton brädor? Hur ligger det till med detta, går det att köpa nya plattor till bindningen så att de passar eller får man "nöja" sig med ett par cartel-bindningar?

Du får väldigt lite för 1000:- när du uppgraderar från en vanlig Baron till en ES. Nöj dig med den vanliga.

Jag kan inte det där med Flow och Burton men det kan säkert någon annan tipsa dig om.

Jag märkte nu att T6:an finns i ett wide-format, med samma midjemått som baronen. Den kostar ungefär samma som baron ES, tycker ni att man ska slå till på den? Finns det risk att den kan vara för svåråkt?

Klart du ska ha en ES, 100 spänn är ju ingen skillnad, WFO belag och rosfria kanter om du inte behöver fördelarna köp de bara för å veta att du inte kan få bättre ^^

Tror inte du tycker den blir svåråkt om du kan åka bräda. Och ja det finns plattor att köpa till bindningen.

Ok, jag gör ett sista försök att bumpa upp tråden för att få något ytterligare svar:

Finns det någon som har testat både en baron och en t6:a, och kan komma med ngra några synpunkter gällande skillnaden mellan dessa två brädor?

Hej,
Jag har bara haft förmånen att testa Custom och den första T6:an som kom ut för några år sedan, men det var ett tag sedan och mitt minne och brädorna har ändrats lite grann.

Det är en märkbar skillnad i styvhet tycker jag mellan dessa brädor (både längs och vrid), det är vad jag kommer ihåg. Men det är så individuellt hur man upplever brädors olika styvhet, och vad för åkning man gör. Så, tyvärr vågar jag mej inte på att rekommendera vad som skulle passa dej.

Flow vet jag inget om (om de har diskar/plattor som passar Burton).

Lycka till i jakten på till riktigt härlig njutning...

Ride on,

Sådär, nu var det beställt.

Det blev en burton t6 wide från hot-zone för 690€. Inte direkt gratis, men jag tycker att den verkar så jävla bra så jag kunde inte hålla mig. Nu är det bara att fixa några bra bindningar till den, får se hur jag gör men det mesta lutar åt att det blir ett par cartel nästa gång jag åker upp till Sälen

Cartel matchar inte T6:an. Du ska ha en styvare bindning och du vet vad jag skulle tipsa dig om. Det behöver jag inte skriva här, eller det behöver jag kanske.

Jag säger bara FLUX!!!

Advance pro-bindningen, är det "Matt Hammer" eller "jpt" ?

Sedan har jag letat runt lite men inte hittat Flux-bindningar på ngn web-butik

Advance är exakt samma bindning vare sig den heter Pro (Matt Hammer och JPT) eller Std. Det är bara utseendet som skiljer.

Jag tror inte det finns någon nätbutik som säljer Flux vare sig i Sverige eller nån annan stans i Europa. One Off i Stockholm har Flux och även Prostuff i Göteborg. Jag kan också hjälpa dig om du är intresserad. Maila mig i så fall på info@permafrost.se.

Peace!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp