bartender

BomanAka

Ny medlem
bartender
Tjeena! Har lite frågor och funderingar angående bartenderjobb i Åre. Är precis färdigutbildad bartender (EBS London). och jag vill jobba på någon större skidanläggning den här säsongen (Åre/Trysil), har tidigare jobbat i Branäs som fastighetsskötare/snickare.

Skulle gärna vilja se vad ni som tidigare har jobbat i Åre har att säga om skidanläggningen/säsongen, har bara hört positivt än så länge.

angående frågorna jag hade.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-hjälper skistar en att fixa boende?
-vad ligger timlönen på, och hur gör dom med dricksen?
-vad ingår om man jobbar som bartender? (mat/liftkort etc)
-hur många timmar får man jobba som bartender per vecka i snitt?

är tacksam för alla svar :)
mvh Tobias

Senast ändrad:
bartender
Tja!
Jag vet inte hur det är i Åre. Men jag gick EBS för ett år sedan och sen dess jobbat i bar i Stockholm och Sydney, Australien, men inte som bartender. Utan det är som barback/nisse. Alltså plocka disk, springa med serveringar och se till att kylarna är fyllda. Den bilden jag har fått är, för att bli bartender och bra på det du gör ska du börja från scratch. Förvänta dig alltså inte för mycket! Det gjorde jag... Lätt att bli besviken. Med det sagt ska du såklart ändå söka jobb i baren. Det är så satans kul! Och så småning står du där o häller bärs o skakar både det ena och andra.

Något att tänka på när du söker jobb är att vi Studenter från Ebs får en generellt sätt ganska kaxig attidyt när vi är Klara med kursen och blir mer eller mindre lovade guld och gröna skogar.

Den attityden gillas INTE ute i branshen. Tänk på det. Var ödmjuk när du är på intervju. Gör det klart för dem att du är berädd på att slita i början. För det kommer du få, ;)

Lycka till!

bartender
BomanAka sa:
Tjeena!

angående frågorna jag hade.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-hjälper skistar en att fixa boende?
-vad ligger timlönen på, och hur gör dom med dricksen?
-vad ingår om man jobbar som bartender? (mat/liftkort etc)
-hur många timmar får man jobba som bartender per vecka i snitt?

är tacksam för alla svar :)
mvh Tobias
Skistar äger väl inga barer i Åre vad jag(som sagt vad jag vet) vet så boende fixar nog inte de?

Timlönen är nog den lägsta möjliga då du inte har någon erfarenhet. enligt HRF så är det 121:30 i timmen.
Dricksen brukar man splitta var än man jobbar i Sverige
Mat dras oftast på lönen då man skall skatta för den. Liftkort ingår oftast inte.
37,5 timme om du jobbar heltid.

Och som ovanstående har skrivit så får du nog börja från botten och jobba dig uppåt oftast.

//H

bartender
Vore tacksam om du i din kommande yrkesutövning då och då tar beställningar från betahannarna. De som står lite bakom de tribals-gaddade alfahannarna och blondinernas leenden.

Tillbaka
Topp