Bäst i april...

WITMatrix

Ny medlem
Bäst i april...
Säkert en fråga som varit uppe innan, men i brist på tid och snabb internetuppkoppling...

Då jag pga av annat inte haft möjlighet att åka skidor ännu i år undrar jag vart i alperna jag ska åka i mitten av april? Eller man ska satsa på ex. Narvik, som jag hört ska vara som bäst i april?
Och ska man ska ta en paketresa om det finns kvar eller man bara ska köpa en resa ner och sen fixa allt annat på plats...det kan ju inte vara så stor brist på boende...

Tack...
 
Bäst i april...
Alperna i april kan vara väldigt olika. Det kommer att finnas snö kvar i pisterna, men det är mycket möjligt att det är gräsfläckar i pisten och väldigt blöt snö.

Jag har varit och åkt en dag i mitten av april förra året. Det fanns snö, och man kunde åka ner till dalen i Flims. (Skidområdet Flims-Laax)

Om du har möjlighet, kolla 1-2 veckor i förväg hur snön är i alperna innan du bestämmer dig.
 
Bäst i april...
Är förstås väldigt olika från år till år och från ställe till ställe. Men jag var i Val dÍsere sista veckan för säsongen förra våren och det var grymt! Kanondump och sedan klockrent solsken resten av veckan. Självklart är det oftast plusgrader i april så satsa iaf på ett ställe så ligger relativt högt. Tex: Val d´Isere som ligger på ca: 1850 m.ö.h.
ha det gött!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp