Bästa allmountain-skidan för avancerad åkare?
Min man är svinbra på att åka skidor, men prioriterar aldrig sig själv. Han åker fortfarande på ett par Rossignol från 2008 (som visserligen var "bra" på den tiden). Nu har han i flera år åkt mest med våra barn och därför inte känt behov av att uppgradera. Jag tänkte ta saken i egna händer och inhandla ett par vettiga skidor till honom. Han är 185cm och väger ca 85 kg. Står på rejält med fart och tryck i pisten, gärna i backar av typen Älvan i Stöten, men tar lite turer utanför också. Åker till alperna någon gång med kompisar, men annars mest svenska fjällen.
Jag söker en skida som ger bra carving i höga farter, men som även klarar lite berg/skog och därför inte är alltför smala. Vet att han är ute efter en "skön åkning" men som ändå klarar tryck och har bra kantgrepp även vid uppåkna pister. Har kikat lite på Völkl Mantra 88 samt Rossignol Arcade, men vill gärna ha mer input från er duktiga åkare med liknande förutsättningar. Tipsa mer än gärna!
Jag söker en skida som ger bra carving i höga farter, men som även klarar lite berg/skog och därför inte är alltför smala. Vet att han är ute efter en "skön åkning" men som ändå klarar tryck och har bra kantgrepp även vid uppåkna pister. Har kikat lite på Völkl Mantra 88 samt Rossignol Arcade, men vill gärna ha mer input från er duktiga åkare med liknande förutsättningar. Tipsa mer än gärna!