TailGunnar
Aktiv medlem
Bästa allmountain-skidan för avancerad åkare?
Detta mer "avancerad åkare" blir alltid lite skojigt när Jesper kallar sig "förhållandevis avancerad åkare"... 
Tack för tips!
Blev mitt val efter att ha åkt på Rossignol Scratch BC (2007) medans barn var små.
Tycker dessa kan göra "allt" med hedern i behåll.
Är 180, 74kg och har OK teknik*** och åker skärande svängar i alla farter.
***En utbildad åkare hittar nog mycket att rätta till men en veckoturist tycker att man åker bra..... typ...
Detta mer "avancerad åkare" blir alltid lite skojigt när Jesper kallar sig "förhållandevis avancerad åkare"...![]()
Kanon! Tack. Låter toppen.Kommer in sent men slänger en stark röst på Enforcer och Mantra. Är inte en avancerad åkare och var nog just medel när jag köpte mina Enforcer 100. Ångrar det inte en sek. Testade mellan dem och Mantra M5. Mantra var snäppet pistigare men jag föll för Enforcer då de upplevdes liiiite mjukare. Verkligen en skida som utmanar och utvecklar. Kan köra hur hårt som helst med fullt förtroende. Lär mig nya sätt att jobba med dem varje säsong. Är 180cm och 85kg. Kör på 185cm längd
Jag är liknande "size" och letar också ett par allmountain-skidor, som både passar för sköna carving-svängar, åka med barn, samt offpist. Fått tips av en vän som är fd tävlingsåkare, men numera åker 50/50 pist/offpist: Black Crows Atris.Tack för tips!
Jag tyckte att Rustler och Anomaly var väldigt lika varandra. (Det ska dock sägas att det var ganska långt mellan testerna så jag kan minnas fel)Har provåkt Anomaly 88 och gillade dem. Kanske premierar de litet högre fart än jag egentligen önskar. Någon som provat Anomaly-serien och som har ett något mindre lokomotiv-artat alternativ? Hur är Enforcer vs Anomaly? Rustler vs Anomaly?
Verkligen! Tack detsamma!Underbart att höra....det blir många år av glädje med dem. Forumet levererar!
Trevlig helg