Bästa park i alperna?

G_johannesson

Ny medlem
Bästa park i alperna?
Tja
enkel fråga .
ska dra till alperna , var finns enligt er den bästa parken?
Har varit i valtho och valdi,
Valthos park sög, tyckte valdi hade ganska bra faktiskt.

peacwe

Bästa park i alperna?
Flachau har jag hört har bra park , även Serre Chevalier.
Men jag måste säga såhär , åker du till alperna endast för park ? då kan man ju lika gärna åka till kläppen/åre.
Jag skulle göra som så att jag kollade inte bara på vad dom har för park.
Men du gör som du vill (:

Bästa park i alperna?
les 2 alps ska ha grym park!
men alltså ja som lilloskar sa, park kan du åka i sverige! åk till alperna för att åka skidor ;)

Bästa park i alperna?
Av de ställen jag varit på är det ingen som haft bättre park än t.ex. Kläppen.
Bäst hittils är iaf Alpe d´Huez och Les Arcs.
Deras parker var välshapade (vilket verkar vara rätt ovanligt) med typ 10 tabletops och 5 boxar/rails.

Bästa park i alperna?
Tänkte bara klargöra en sak, jag åker till alperna för variationen, kunna åka en del puder, fast inte överdrivet mycker ,åka långa pister , åka en del park och festerna
hörde att Alpe dhuez har typ riktigt bra park, bra offpist ,bra fester och mycket sol.
stämmer detta någon som varit där senaste året?

Bästa park i alperna?
Jorå, det stämmer, jag var där i januari. Alpe d´Huez är ett riktigt komplett skidsystem, högt, varierande, mycket enkelt åtkomlig offpist. Det snöade nästan hela tiden när vi var där, men ett par dagar sol fick vi oxå. Parken är som sagt bra med inte så stor. Den har egen lift vilket är bra. Festen hittar du på engelska stället Smithys.

Bästa park i alperna?

@AshtraYmofucku:
jag haller med dig... Saas-Fee är grymt bra.. jag vagade inte skriva saas-fee själv iom att det inte är sa jättestort...
sommarparken är ju ok stor...
vinterparken är ju inte sa stor (inte i närheten av sizen pa laax) men oavsett om sommar eller vinterpark sa är det alltid topp-shape:at.... undrar om det ens finns nagon dag pipen inte är i toppklass....

Bästa park i alperna?
Vans penkenparken i Mayrhofen är rankad som nr. 2 i europa iaf. 1:an är osäker.. Men mayrhofen har sjukt fet park. Mkt variation och välplanerade lines

Bästa park i alperna?
Serre Chevalier har en grym park, 3 hektar stor!!

http://www.serre-chevalier.com/Snowpark-Half-pipe

Sen har de även en halfpipe som är upplyst några kvällar i veckan. Något som jag inte varit med om på någon annan ort i Alperna.

I Serre får du allt du skrev du ville ha. Långa pister, bra och lättillgänglig offpist (världens bästa skogsåkning), bra park och galet uteliv om du åker över sportlovet!

Bästa park i alperna?
Det er svært at sige hvad der er den bedste i Alperne. Men Les 2 Alpes, Mayerhofen, Laax, Flachauwinkl, Avoriaz, Val Thorens er gode bud på den bedste...

Saas Fee er godt sommer og efterår, men ved ikke helt hvor god den er om vinteren.

Bästa park i alperna?
Serre Chevalier har en fungerande park, men tycker den skötts dåligt. Inte på det viset att hoppen är dåliga, men de är alltid stängda och du måste vara duktig åkare för att få dem öppnade. Söndagar är de t,ex ofta stängd pga av att de är mycket "skader på resdagarna" enligt fransmännen och på förmiddagen fick man inte hoppa för landningen var inte uppvärmd av solen ännu. Massa sånt skit som störde enormt, när man väl tagit sig från ena änden av systemet till den andra.

Les 2 Alpes har en rejäl park, stor pipe och bra parklift (t-lift) till skillnad från Serre där du måste åka ner till en stollift längre ner... skön by också!

Parker kan ioförsig se helt olika ut från år till år, Serres t,ex var helt ombyggd och flyttad mellan -04 och -08. Kanske blir det val d´isere som får bäst park i år... vem vet.

Tillbaka
Topp