Bästa/roligaste platsen för säsong i Alperna?

abc1234

Medlem
Hej!

Vilken är bästa/roligaste platsen för säsong i alperna?

Jag gissar att det är läge att dra nu om man vill ha ett bar/restaurang jobb eller liknande (kan tänka mig de mesta sålänge det är ett ok jobb)? Kan tänka mig att åka en vecka i alla fall och se om man hittar något:)

Boende kan dock bli problem kanske?

/Christopher

Beror ju på vad du är ute efter. För vissa är det viktigt med ett stort liftsystem/park, andra vill bara ha offpist/toppturs-möjligheter. Vissa prioriterar fest högt.
Gemensamt skulle jag säga är att det är väldigt sällan man hör om någon som haft en dålig säsong. Bara man kommer iväg så lär man ha kul, speciellt om det är första vändan så har man ju inget att jämföra med.
Men de klassiska orterna med mycket folk är ju säkra kort, ValT/Valdi/Chamonix/Verbier/St.Anton etc för bra åkning och bra säsongarliv.

Skall jag vara ärlig är jag inget "skidproffs", utan det är välpistade och lagom branta backar jag är ute efter, även om jag gärna kör röda/svarta pister.

Men jag skall nog ta någon av de större orterna som du säger och dra ner och se om jag kan få något jobb. Jag har dock vart i Bad Gastein 2 gånger (skidsemester) så jag provar gärna något nytt.

Tillbaka
Topp