Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skistore! Bäst i stan!Hej! Tänkte att jag en gång för alla ska försöka hitta den bästa alpinpjäxan för mina prinsessfötter! Så vart går jag i Göteborg för att få expert hjälp?
R
Eller inte efter felborrade skidor och feltryckta pjäxor.Alla vet att det är Udens ändå![]()
Skistore har lyckats med samma grejer som ovanEller inte efter felborrade skidor och feltryckta pjäxor.![]()
det som var tråkigt med Udens var att de brydde sig inte alls om mig. Men det händer som sagt förmodligen i alla butiker men efter Udens nonchalant hantering så går jag aldrig dit igen eller rekommenderar de aldrig.Skistore har lyckats med samma grejer som ovanI slutändan handlar affärer om hur man hanterar sina kunder
Lite samma som för mig, men på Skistore då :p (felinställd bindning som resulterade i stora karvade hål kring techinsatsen i tårna på pjäxan)det som var tråkigt med Udens var att de brydde sig inte alls om mig. Men det händer som sagt förmodligen i alla butiker men efter Udens nonchalant hantering så går jag aldrig dit igen eller rekommenderar de aldrig.
På Udéns köpte jag ett par pjäxor (dock måånga år sedan nu) som jag provade ut efter konstens alla regler hos och med dem, åkte iväg till Alperna på en veckosemester och efter några åk gjorde de så fruktansvärt ont att jag näst intill grinade varje dag - ringde dem när jag kom hem.
På en veckas semester så har iaf inte jag lust att lägga massa tid på sånt på platsDär är ju fördelen med att istället köpa pjäxor på skidorten. Man köper, gjuter sulor, gör kanske någon anpassning och så ut och åker. Klämmer och gör ont, in till butiken för ny anpassning och ut i backen igen. Klart bättre, men fortfarande en öm knöl kvar så in till verkstan igen - nu är man igenkänd - och voila! Sitter som en smäck! Självklart en sista tur in till bootfittern med ett stort leende och tummen upp.
På en veckas semester så har iaf inte jag lust att lägga massa tid på sånt på plats![]()
Instämmer till 100%.I valet mellan att förstöra en veckas åkning med ha nyinköpta pjux som får mig att nästintill grina varje dag eller att lägga någon timma efter dagens åkning på att gå in till bootfittern och få det fixat så väljer jag det senare. Butikerna är oftast öppna efter att liftarna stängt och hinner de inte göra justeringarna direkt så är de klara nästa morgon.
Efter en misslyckad slipning av hela familjens skidor hemma i stan med första skiddagen förstörd så gör jag så mycket av sådant som möjligt på plats i skidorten. Det gick på 30 minuter inklusive kort promenad efter att liftarna stängt att fixa fyra par skidor för 100 euro samma kväll. Om det inte hade blivit helt bra så hade jag varit välkommen direkt dit igen för gratis åtgärd.
Det är betydligt lättare för alla parter att korrigera/modifiera en redan betald service på plats, jämf med alternativet att i efterhand klaga på hemmaplan. Tycker jag.
Svaret ovan som blev till @fredw var egentligen tänkt som svar till dig, sidan är inte helt lättmanövrerad via mobilen... (eller så var jag bara för trött :p )I valet mellan att förstöra en veckas åkning med ha nyinköpta pjux som får mig att nästintill grina varje dag eller att lägga någon timma efter dagens åkning på att gå in till bootfittern och få det fixat så väljer jag det senare. Butikerna är oftast öppna efter att liftarna stängt och hinner de inte göra justeringarna direkt så är de klara nästa morgon.
Ja, fast hade jag bott på promenadavstånd till pjäxbutiken så hade jag nog kunnat få för mig att testa din variant. Åtminstone en gång. Tur att man inte behöver nya pjäxor så ofta.Då tycker vi olika
Skidor gör jag mer än gärna på plats, men pjäxor hemma
Bor en kort promenad bort från butikerna, så det kanske spelar in också.
Det är inte enbart butikens och bootfittans ansvar att pjäxan ska sitta ordentligt. Du måste kunna själv berätta och beskriva hur den sitter.Skulle vilja ge skistore en sista chans men jag får suga lite på den karamellen ett tag.
Självklart. Mina första pjäxor satt jättebra och kändes bra i butik och i början av säsongen. Sen började hälarna göra ont och jag uppsökte bootfitters som inte kunde göra så mycket och sa att pjäxorna var för små. När jag valde par nummer 2 var jag medveten om att passformen inte var optimal men dom kändes tillräckligt bra i butiken och mitt största fokus var att jag ville bli kvitt min hälsmärta och då var enligt mig Full Tilt ett säkert kort. Nu har jag insett att jag skulle vilja ha klockren passform, självklart utan smärta.Det är inte enbart butikens och bootfittans ansvar att pjäxan ska sitta ordentligt. Du måste kunna själv berätta och beskriva hur den sitter.