Bästa skidan?

BillyBobby

Ny medlem
Bästa skidan?
Söker den optimala skidan för svensk åkning, dvs en skida som är grym i pisten, stabil och funkar bra på is typ Atomic supercross, Völkl supersport samt att den även ska fungera till lite jibbing typ big jump & rails.

Har provat många modeller men ännu inte hittat den perfekta! De som jag gillar bäst just nu är Scott aztek och völkl v-pro men tror säkert det finns någon bättre.

vilken rekommenderar ni!

Bästa skidan?
Inse!!!!! det finns ingen optimal skida . Ju bättre den är på något desto sämre är den på något annat.Ska du jibba ska du ha mycket frammonterat för att kunna rotera etz. ska du åka offtist föredrar många bakmonterat . en bred skida fungerar bäst offpist. en smal skida är bäst i stenhård pist beroende på vridstyvhet. du får nog köpa flera par skidor om du ska trivas i alla fören

Bästa skidan?
Tack för svaren, vet dock inte var ni hittar lössnö och offpist i sverige, dessutom vill jag ha puder åker jag till Alaska eller Canada och då åker jag inte på en smal skida! För att hjälpa er på traven är jag ute efter den skida som funkar bäst i pisten i Åre en januaridag samt i parken en marsdag.

Typ 1080, v-pro, scott aztek eller madtrix.

Bästa skidan?
Jag skulle säga v-pro. 1080 och madtrix är inte alls lika "grym" i pisten som v-pro. så köp ett par långa v-pro blire bra ska du se ;)

Bästa skidan?
Völkl Supersport 6* är Grymma i pisten och det ÄR i pisten man håller sig i sverige deutom ä dom lite twintippade och går helt ok å jibba me.. den kostar runt 7000 mid bindning men helt klart prisvärd

/Bear

Bästa skidan?
Bäste BillyBobby! Jag tänkte inte gå in på skidfrågan eftersom din favorit sannolikt inte är detsamma som min favorit... Däremot vill jag upplysa dig om var man hittar lössnö och offpist i Sverige!

Offpist
Offpist hittar du precis som namnet tyder på utanför de pistade områdena. Riktigt bra offpist hittar du bla. i Hundfjället, Åre och Riksgränsen. Visserligen inte i paritet med vad Alperna och Rocky Mountains erbjuder, men ett åk från Åreskutan en solig dag med några decimeter nysnö är mångfaldigt bättre än en blåsig regnig dag i Chamonix!

Lössnö
Lössnö hittar du när det snöat nyligen! Tyvärr är snöfall i de Svenska fjällen ofta i kombination med kraftiga vindar vilket gör att snön packas och puderdagarna är lätt räknade! Men då och då får man chansen, och jag har kört lössnö (om än inte bottenlöst puder) på samtliga ovanstående orter...

;-) / MM

PS! Om jag ska till Canada flyger jag helst... DS!

Bästa skidan?
Jag kör själv på V-pro och anser att dem funkar som en underbar allround skida. Kör på dom.. mer allround får du inte.

Bästa skidan?
...inte så att du redan bestämt dig eller?! med tanke på att du nämner v-pro, aztec, 1080 som du gör.

dessa tre ovanstående har jag dels av erfarenhet, och dels hört från vänner och bekanta, att de är väldans trevliga.

själv förespråkar jag ständigt völkls v-pro, fabulous skida!

Bästa skidan?
haha vilken kille, om du kan åka till alaska så fort du vill ha lössnö så kan du väl lika gärna köpa upp varenda jävla skida å testa själv, så kan du ju sälja de som du inte gillar till bättre behövande.

Bästa skidan?
själv kör jag på ett par K2 Enemy, funkar till de mesta, dock lite väl instabila i hög farter och stora svängar.

är själv ute efter en ny skida som ska passa så mkt über alles som är möjligt. har kikat på Rossis B1, B2 o völkl v-pro. har hört att de ska vara rätt bra. vill ha en skida som funkar till allt, men den ska ju vara bäst i pist eftersom de blir de man åker mest här i svedala. ska vara stabil som fan i alla fall. hatar fladder när de går fort.....så jag funderar som sagt på ovanstående, kanske kude vara nåt för dig??

Bästa skidan?
Ross b2 en superskida att ha till allt. lagom myckt twin och jäkla drag i pisten... eller kanske scott aztec, ungeför som b2 fast lite lättare och lite mer jibbish!

/Kim

Bästa skidan?
jag tror mycket på schratch bc(om jag inte har fel tror jag dem heter så eller bs?) för bc/bs e till utanförpisten men de e t-tips så dom lär ju funka fast dom får u så klart inte va för breda heller v-pro tror jag också på för jag har völkl v-expression o den e bra! v-pro lär ju va värre

Bästa skidan?
köp mina V-PRO, som du ser i tidigare inlägg så är det inte en optimal skida (det finns inte), men närmare en V-pro:n är svårt att komma. finns under annonser.

Topparna har varit vita ett par gånger redan. Kung bore står vid dörren.............!

Tillbaka
Topp