Bästa skidfilmen någonsin!

• Trådstartare Trådstartare Rasmus-L
  • Start datum Start datum
R

Rasmus-L

Guest
Den bästa skidfilmen är helt klart Snowroller...
Den är så grymt träffsäker att man nästan blir tårögd. Den har allt man kan kräva av en film. Dessutom står
Hökarängens smurajer för några riktigt härliga åk.

Är det bara jag eller ser det faktiskt lite smått coolt ut med neonfärgade skidställ, raka 2.20 långa skidor och
zinkpasta i ansiktet haha!
Aja ville bara upplysa, kom gärna med lustiga inlägg...

Tjing

hehe,, kan inte annat än att hålla med om att den e bland de skonaste som gjorts,, en äkta klassiker på vägen till alperna/fjällen. hmm "vibrationstdempre" lr hur han nu uttalar det hänger ju fortfarande med :P

//Magnus

PS. SkiT skiD sugen :D

tyngden på dalskidan älskling!

jag kommer aldrig glömma när vi skrek det från lifen i romme när en tjej plogar sig igenom branten, hon lackar ur totalt och skriker förtvivlat håll käften.

så jävla klockrent, det var så roligt att jag nästan ramlade ur liften.

Haha!!! Nisse, jag lovar att jag ska föra traditionen vidare! Äntligen har man ngt att göra i liften upp från Götes Brant...

"Shall we throw him in the Hudson as usual? No, put these on him..."

Snowroller är bäst, inget snack, allt i filmen är ju klockrent, när direktör jönsson kommer upp första gången och helt vansinnig lyckas stamma ur sig "ja, jag kommer naturligtvis att skicka en räkning för detta till er, det är väl för fan inte meningen att VI, era gäster ska skjuta upp eran jävla buss för det där förbannade berget, v-v-v-VI kanske ska veva upp liftarna också.

Men seriöst pojkar. det är en riktig skitfilm. Huvudpersonen kan ju inte åka skidor för 5 öre! Hökarängens samurajer som då dka föreställa "bra" är helt värdelös och skulle nog inte klara 1dm puder eller 3m hopp en gång! Och att sedan skämten är urusla känns ju inte som att det höjjer filmens kvalitet. Om vi sedan tar filmninge innehåller den vackra vyer som tyvärr förstörs av en skara pastellfärger. Och sedan påstå att filmen är orginell är ju ett påhopp på riktiga skidåkare!

Att filmen snurrat så många varv i dagens dvd spelare är ju hemskt, att människan förslöar sin intelligens(ja börjar tvivla) på detta sätt är horribelt!!!

Eller så kanske snowroller är en av de bästa skidfimer som någonsin gjorts, kanske.

lite kritik till hyllengren: Huvudkaraktären gör faktiskt bakåtvolt en gång i filmen (dock inte med flit) sen kör ju Hökarängen klippor med framåtkullerbytta efter, det får vi aldrig se idag=)

Men ändå, så jäkla härlig film som aldrig får glömmas bort!
"Int har ni sett Hedlund"

Du ska veta att hökarängens samurajer var de bästa åkarna som gick att hitta i hela alperna under den tiden..
De Svenska teamet dög inte så man skaffade sig lite sköna Fransmän. Jag skulle gärna se dagens åkare dra på
som de gör med 2.30 skidor... HAHA!

Komigen det är ju jävligt coolt att se när de pumpar puder...

den e fett rolig, klockren som fan. "hhhhur kan ni vara så kaxig? nnär ni har förlorat två världkrig" dahhahaha

/ghuldlock/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp