Bästa skidlåtarna!

freeride_nu

Aktiv medlem
Bästa skidlåtarna!
Finns det några tips på schyssta låtar som passar i såväl CD-spelaren i bilen på väg till fjällen som after-skin?? Har själv två förslag:

Markoolio - Vi drar till fjällen
Stenmark & skidlandslaget - Dä ä bar å åk

Fyll på listan!

Bästa skidlåtarna!
All rock funkar!! Nåja det mesta i alla fall. Oftast för att alla kan låtarna typ:

The Boxtops; "The letter"
Thin Lizzy; "Whiskey in the jar"
mycket bra partylåt. Metallica har gjort en cover på den.
Alla Ebba Grön-låtar e bra också...

Bästa skidlåtarna!
Bad Religion är alltid ett hett förslag, men varför inte värva med lite annan gladare musik såsom blood hound gang eller liknande,...

Bästa skidlåtarna!
Jora, tackar för alla förslag men jag var mest ute efter låtar med något specifikt "skidtema", d v s ungefär som Markoolios "Vi drar till fjällen...".

Bästa skidlåtarna!
En RIKTIG skidåkare ska planka alla låtar som finns med på skidfilmen time zero. Där finns det låtar mer riktig "skid feeling".

ett ex är Soundtrack of our lives - Instant repeater 99. De andra kan jag bara nynna men.. de rokkar :)

Jag tycker skidåkning ska vara ganska soft för att vara skön.. hardcore skidåkning är inte riktigt min grej!

Bästa skidlåtarna!
gå in på www.burningheart.com

Självklara val: Millencolin, 59 times the pain, The international noise conspiracy, The Hives, No fun at all, Liberator, Refused, The Ciggares, Raised Fist, Looptroop, Bombshell rocks, Samiam.... m,m!

Detta rockar!!! =)

Bästa skidlåtarna!
Såg Hellacopters i Örebro i söndags, förband var the Hives. The Hives tog äver helt även om Hellacopters var grymma. Hellacopters rev av sitt medan The Hives publikkänsla var total. Jag säger det, se upp för The Hives.

Oskar

Bästa skidlåtarna!
...slår allt. Går att lyssna på i alla situationer och musiken är tidlös. Vill man ha lite bättre drag så varför inte lite bra Drum & Bass som Rabbit on the moon till.ex.

Bästa skidlåtarna!
*Union Carbide Production
*Lag Wagon
Riktigt snabba grabbar, garanterat råröjj !!

Bästa skidlåtarna!
...för jag såg The Hives I Hultsfred. Helvete va grymma dom va. Knäckte allt, nästan. Nytt tips till skidlåtar: Foo Fighters: Learn To Fly. Eller hela Robert Johnson and Punnchdrunks platta: Fried On The Altar Of Good Taste.

Foo Fighters = Inte bara ett bra band utan även världens bästa.

Bästa skidlåtarna!

jo ra, vi fattar. testa den här johan:

millencolin: penguins & polarbears

är inte det vinter, så säg... dessutom så är det troligvis den bästa skidåkarlåten alla kategorier

Bästa skidlåtarna!
S of our L, yessss!
För några år sen var det en film på Tv om J Rönnbäck och gänget i Alaska.
Dom spelade bara Soundtrack till åkbilderna, som jag minns det. Som sagt, yesss!

Bästa skidlåtarna!
jag tycker att du ska lyssna på crazy town, papa roach och methods of meyham.
dom rockar loss som fan plus att dom är med i flera skidfilmer.

// lycka till med lyssnandet

Tillbaka
Topp