Bästa spa?

Bästa spa?
Ska äntligen få med sambon till Åre och undrar vad det finns för bra spa i Åre?

"Bra" definierar min sambo som "många och högkvalitativa behandlingar, inte en liten pool och ett solarium". Det här tycker hon är bra Varbergs Kurort, men vad finns i Åre?

Bästa spa?
...hmmm, jag förstår ju att svåra förhandlingar har föregått detta, men med risk att bli rejält sågad, nergjord, dissad etc, etc, (...av din sambo, eller dig?), förordar jag bestämt en högkvalitativ skidinstruktör framför högkvalitativa blötläggningar med "behandlingar" (...stenpåläggning?) i ett spa, naturligtvis då i akt och mening att finna den undergörande, befriade känslan av frisk bergsluft kombinerat med feta carves utefter bergssidan, följt av en behagligt uttröttad lekamen efter väl utfört glidarbete. Kan eventuellt kompletteras efterpå med lite uppmjukning i bubbelkoppen kanske, kombinerat med förslagsvis Champagne...

...men, förhandling är ju alltid förhandling, ett givande och tagande.

Jag försöker förstå...:)

/A

Bästa spa?
Hehe, gissa hur många och långa förhandlingar som föregått att hon kommer med till Åre den här gången... ;-)

Hennes knän sätter dock stopp för all (?) verksamhet i backen (snyft) så om jag hittar ett spa som får godkänt anske jag kan få med henne fler gånger. Ett stort steg för mänskligheten kan börja med en lerinpackning (?) eller body-scrub eller vad det heter ;-)

Bästa spa?
Såg denna denna här om dagen, kanske kan vara något: http://tjock.se/kroppen/art/268969/billig_spa_och_frukost/

"Om du råkar befinna dig i Åre har jag ett tips till dig: När du är inne på dag 3-4 av skidåkning och kroppen är rätt trist ska du skita i att äta frukost och istället dra upp till Copperhill. De har nämligen ett paket med frukost och spa som bara kostar 250 spänn.

Börja med frukosten. Smoothies, plättar, frukt, lite nybakt bröd och trevliga korvar fick placera sig i min mage. Sedan till vattnet. Här får man hänga fram till klockan 14.00 så det är bara att ta det så lugnt man bara kan. Anledningen till att det inte kostar tusenlappar är så klart att det är lite av en oattraktiv tid men det gör att det är extra bra - vi fick ofta hänga helt själva i de avdelningar vi var i. Själva i poolen ni ser på bilden, själva i lilla poolen utomhus, själva i bastun och så vidare. Som man vill ha det.

Om man tycker att hotellfrukosten är värd en hundring får man spa-delen för 150 spänn.
Ett kap."

Bästa spa?
need_sleep sa:
Det var kortfattat... Vilka behandlingar har du testat där och vad är det som gör det till Åres bästa spa?
Frågan var "vad finns i Åre" och du fick tips om vad som fanns. Hade du ställt den citerade frågan hade jag inte ens svarat.

TIll Åre åker jag för att åka skidor och besöka mina gamla föräldrar. Inte testa olika SPA-anläggningar. Räknas Årevidden som spa? Bad i Kallsjön?

Ställ din fråga på nåt spa-forum så får du säkert ett bättre svar, inklusive betygsgrader på handdukar och dofttvålar.

Bästa spa?
millgard sa:
Frågan var "vad finns i Åre" och du fick tips om vad som fanns. Hade du ställt den citerade frågan hade jag inte ens svarat.

Ställ din fråga på nåt spa-forum så får du säkert ett bättre svar, inklusive betygsgrader på handdukar och dofttvålar.
Jag frågar vad finns det för bra spa i Åre i ett Åre-forum eftersom jag antar att där finns de som har testat allt från skidåkningen, restaurangerna, after-skin och till och med de spa som finns. Själv tillbringar jag all tid i backen :-)

Bästa spa?
Om man har dåliga knän kan man åka mono. För bästa effekt, sätt ett band runt knäna så att de fixeras vid varandra. Vad är poängen med spa?

Tillbaka
Topp