bästa svenska skidskolan?

jaggajao

Ny medlem
vart ligger den?
och vem är den bästa skidläraren?

vill byta brädan mot lagg och vill lära
mig snabbt, enkelt och snyggt samt få bra tips
på hur jag utvecklar mig från en plogande piståkare till
en shreddande puderguru.

tallyhoe!

i sverige.
Friluftsfrämjandet.

alltså kolla med din närmaste främjaravdelning för på många ställen har dom rätt grymma instruktörer på alpinsidan där du kan boka egen kurs eller i grupp.

Den ligger där det finns massor med snö, jätte mycket puder. Och det är jag.
Bjuder du på resan till snön och 100000 papp i timmen så är det en deal.

Den bästa ligger i Sälen!
Närmare bestämt i Tandådalen! Den enda Skidskola som har duktiga SLAO-instruktörer (utbildar skidlärare) som arbetare ute i backen på heltid med skidlektioner!

Lite beroende på tycke och smak, men jag skulle rekommendera Erik Wester eller Carl Rydberg. Bägge har enorm erfarenhet efter ca 10 säsonger i backen! Det finns iof fler kompetenta skidlärare där, men min röst går på dessa två!

Lycka till med ditt byte! :)

hasse64: bra tänkt! mamma är ju med där och hade inte ens tänkt så långt själv.
iofs så är hon stavgångare och kassör men hon borde ha kontakter.

perkal: du kan få en cykel och dina 100000 papp, ska det vara i A4 eller A3?

micke035: grymt bra information! ska höra mig för där om man kan boka
efternamn eller hur de tilldelar personalen.
men är det bara i tandådalen som det finns SLAO-instruktörer eller menade du att du tyckte att de var duktigast?

tack tack!

Det finns SLAO-instruktörer i flera skidskolor, men få där de arbetar ute i backen med lektioner. De flesta sitter inne och vänder papper och håller sig i och med det inte uppdaterade. Så de är i min mening klart bäst! (Och för att förtydliga; SLAO-instruktör utbildar skidlärare inom SLAO. Så de flesta som arbetar i fjällen är SLAO-skidlärare utbildad av SLAO-instruktör)

Du kan önska skidlärare, ring direkt till Tandådalen bara så fixar det sig!

Idre Fjäll har också flera grymma skidåkare och SLAO-instruktörer. Boka tex Petter Zetterquist som är en av de mest rutinerade i branschen. 0253-41232 är telefonnumret till skidskolan där.

Finns många bra svenska skidlärare både i Sverige och utomlands.
Fråga efter en examinerad skidlärare när du bokar så vet du att du får en med mycket kompetens.
Sen är det såklart alltid personkemi som ska stämma också, men en skidlärare med examen är en bra början om du ska hitta den bästa.
Finns ju även alternativ på webben där man kan skaffa sig mycket kunskap innan man tar en lektion.
Kolla in tex www.slopepro.com

Lindvallen är sveriges största skidskola och har väldigt många slao instruktörer på plats, sjukt duktig personal!

Bland annat den bästa skidåkaren som tagit examen med högst poäng på alla svängar man måste klara av, Linus bergström heter han och han är en riktigt duktig kille som även är klassad som en av sveriges snabbaste skidlärare i bana. Han är även sjukt trevlig och grymt kul att åka med.

Annars har vi ju Johan Ryden som driver skidskolan i lindvallen som är klassad enligt åka skidor som den bästa skidläaren i sälen. Han har många år bakom sig och vet verkligen vad han sysslar med.

hoppas du hittar något som passar dig!
Lycka till med åkningen
/jeppe

Kaergaards i Funäs!

Grymt bra skidskola med sköna människor. Han den skäggige som basar där har inte riktigt alla hemma men annars är det sköna människor.

Väl värt ett besök om man har vägarna förbi Tänndalen...

jeffa sa:
Kaergaards i Funäs!

Grymt bra skidskola med sköna människor. Han den skäggige som basar där har inte riktigt alla hemma men annars är det sköna människor.

Väl värt ett besök om man har vägarna förbi Tänndalen...
Har hört att den skäggige på Kjaergaard´s ska vara rätt vass annars.
Ska man lära sig att att åka puder ska man väll göra det där de fins massa. Så mitt förslag är västra härjedalen, Ramundberget, Tänndalen eller Funäsdalen

Kalle

Hej,
de flesta skidskolor är bra, man ska bara satsa på att få rätt instruktör, var noga med vad du kan och vad du vill lära dig och hur du vill lära dig. Personalen i bokningen brukar känna instruktörerna rätt bra.

Linda

Senast ändrad:
Jag får hålla med om att den skäggige gubben på Kjaergaard´s är lite läskig. Men i övrigt helt klart kalasbra skidskola.

Tillbaka
Topp