Bästa vägen Stockholm - Stryn?

• Trådstartare Trådstartare kld
  • Start datum Start datum

kld

Medlem
Jag och mina två killar 8 och 3 åker till Stryn imorgon eftermiddag. Tänkte stanna på någon mack halvvägs dit och sova ett par timmar och sedan köra vidare.
Dock osäker på vilken väg som borde vara snabbast? Tänkte först köra över Sälen men funderade sedan på om man skulle köra ännu länge norrut innan vi korsar gränsen? Alla tips och tankar tas varmt emot.

Oj, det var en synnerligen knepig väg du tänkt ta. Karlstad-Arvika-Kongsvinger-Hamar och sedan E6 uppåt är väl den klassiska. Google Maps har jag litat på tidigare och det är väldigt bra vägar hela vägen i Sverige.

Kanske skulle ta och testa den då. Ser nu på kartan att sträckan i Norge blir rätt så likvärdig oavsett sträckning. Tackar för svaret.

Är det förresten bäst att köra gamla fjällvägen eller ska man ta tunnlarna ner när man kommer?

Ta tunnlarna dit och fjällvägen hem, så brukar iaf. vi göra. Men vi kör på hard core-varianten och åker heldag, skrubbar lite snö i armhålorna, dundrar raka vägen hem och kör in i Stockholm i gryning...

Tillbaka
Topp