Beg pistmaskin 2,5 m bred?

Carl_R

Ny medlem
Just som vi fått igång Ålbergabacken för i år och fixat till hoppen i övre delen av backen, och vi därefter får 25 cm lössnö dumpat över oss så havererar motorn på vår gamla trotjänare...
Tyvärr verkar det inte som att vår kära italienska motor går att fixa på rimlig tid (om delar ens går att fixa) så nu behöver vi hitta ett alternativ så snabbt som möjligt för att kunna hålla öppet.

Så om nån vet var vi kan hitta en pistmaskin runt 2,5 meter bred (260 är för brett) i vettigt skick så kan ni väl hojta till. Vidare ifall nån vet ngt konkret om bidrag man kan söka för att hålla liv i en idrottsklubbs skidbacke ute på landsbygden så är jag också tacksam för tips.

Tack!

Senast ändrad:
Vet att man kunde kolla gamla begagnade pistmaskiner/liftar och lilknande grejer på någon hemsida förut, kan ha varit någon slao eller svenska skidförbundet sida! Det var nog här i forumet jag såg det men var måga år sedan, du kanske kan kontakta dem så kan de hjälpa?

Hoppas du hittar något i tid!
Lycka till
/jeppe

Gh: Det kanske är den korrekta termen idag. :)
Problemet är att vår liftgata är lite smal så med en bredare kan vi inte pista övre delen av liften.

Hursomhelst så verkar klubbens medlemmar vara väldigt duktiga meckar, för det verkar nästan som att den kommer att vara igång i slutet av helgen. Olika delar har farit över hela Sverige till den där kärran.

antar att detta är en ideell förening. om ni bedriver ungdomsverksamhet så är det bara att å till kommunen och säga att ni inte kan fortsätta med denna verksamhet om ni inte får bidrag till att investera i en ny pistmaskin. en gammal pistebully från -00 får du för 400k. duger gott och väl. behåll den gamla och pista gatan med. perfecto...

Gh, tyvärr tror jag inte att det är så enkelt som att bara gå till kommunen. Eller så är det bara de jag har pratat med som är negativa, vad vet jag.

testa prata med kommunen innan du skiter i det. inte så farligt med ett nej. om du lägger upp det på ett snyggt sätt så är det inga problem. dom har en viss summa som skall användas till att hjälpa ungdoms relaterade aktiviteter.
I den backen jag är fostrad så fick vi bidrag till en maskin för 470k och 800k i bidrag till en maskinhall. Katrineholms kommun har nog det största underskottet i sverige så om inte eran kommun kan hosta upp pengar om ni kommer upp med ett schysst föredrag så är det verkligen kors i taket om inte tjänstefel.

Ah, spökis! Fanken vad fint ni har fått det!!

Till saken hör väl att Ryssbergen i Nyköping har precis fått en pistmaskin så den budgeten är nog uppäten för nåt år. ;)
Tror att kommunen är nöjda om de får snöröjningen att gå ihop.

Yes spökis. jag är dock inte involverad detta år, därav det lortiga hoppet:P har flyttat till nordligare bredgrader.

Det är ju nu mera ett faktum att vänster på den politiska skalan stödjer sveriges jibb scen!
borgarsvinen kan ta sig i brasan.

Tillbaka
Topp