Begagnad skidlift

Backside

Aktiv medlem
Begagnad skidlift
Jag undrar om det är nån som känner till var man kan få tag i en begagnad skidlift? Hade tänkt köpa en att ha hemma. Har en rätt bra backe som jag tänkte sätta den i. Givetvis pratar jag inte om några stora saker, utan snarare ett rep som drar upp åkaren liknande såna som finns i en del lekland för barn. Drygt 100 meter lång bör den vara.
Tacksam för tips om hur man kan bygga en själv om inte annat. Var får man tag i drivhjul och liknande?

Begagnad skidlift
nån som har byggt en egen?

är detta delarna ni menar:

0509965739.jpg

Senast ändrad:
Begagnad skidlift
nån som har nån anning om man kan bygga en skidlift... av dessa delar:

0509965739.jpg

och sedan hänger på ett av hjulen på motorn samt ett som vänder repet där uppe och virar ett rep runtde två hjulen funkar det då?

Begagnad skidlift
Jag håller på att bygga en backe, jag också!
Jag har allt utom en elmotor men det är inget svårt att hitta. Det är bara att leta en elgräsklippare i skroten och plocka loss motorn!

Tänk vad fantastiskt bra det är att återvinna och återanvända gammalt skräp för att sedan bygga en skidbacke!

Begagnad skidlift
Om ni bevakar Blocket så säljs det där ibland liftar. Det var en portabel bensindriven replift från 70-talet till salu tidigare i vinter. 4000 kr. Rejälare donongar brukar finnas till salu på slao.se

Begagnad skidlift
Kolla med sven-erik marklund i svartlien.. har hort att dom sak byta ut den gammla dragbanan sa den akn du kanske fa koap for en billig penning.. men glom inte att den sak smorjas varje dag.. lycka till!

Begagnad skidlift
sevenfalk sa:
vf inte skaffa en skabbig snöskoter ?
funkar ju inte direkt.... när du åkt ner för backen så står ju skotern kvar på toppen! :D nån som har några fler idéer på hur man kan gå till väga för att bygga en skidlift så enkel som möjligt...

tänkte att man annars skulle kunna ha ett nergrävt rullband som finns på skidorterna... om man kan få tag på ett sådant... kanske svårt dock...

Begagnad skidlift
Telismagnus sa:
Har för mig att Ola Rockberg, en av experterna på Freeride, hade en replift till salu för ett tag sedan. Den kanske finns kvar???
nej, tyvärr. lite synd att jag inte hade pengar då (6000kr) för den, för samma pris kan man köpa en ny på: http://skilift.nashacanada.com/ men 6000kr känns som det gör ett litet för stort hål i plånboken...

Begagnad skidlift
Gå in på liftbyggarna där finns det lek och skoj liftar som är en replift med pinnar på där kan du också bestämma längd vinkling på övre och nedre station
:D:D:D:D

Begagnad skidlift
Liften på blocket

Begagnad skidlift modell Multerer "pin-lift" som kan byggas om till "pall-lift".

Motortyp: Modell 131
Motorstyrka: 4kW
Hastighet: 1,8 m/s
Vajerlängd: 300 m
Antal "sitsar": ca 40 st
Övrigt: Nödstopp, m.m.

Finns i Mariehamn på Åland. Transport kan ordnas.

Det har är den kopierade texten från blocket hoppas att du får en bra skidbacke:D

Sorry 5 år sedan de svaret

Begagnad skidlift
Ta en gammal gräsklippare, sätt fast en bilfälg på roterbladet och ett snöre/vajer runt skiten, och en fälg på en stolpe på toppen! Lätt och billigt!

Tillbaka
Topp