begagnad stolslift (1 korg)

pejay

Ny medlem
Hej!

Jag är intresserad av att köpa en 3 stol-sittlift och använda/montera/modifiera till soffa. Är det någon som vet hur man kan få tag på det? Det känns som att det borde ligga och skräpa någonstans i Sverige.

Vad skulle vikten uppskattas till? Och vad gissar ni priset skulle vara?

Mvh entusiasten :)

Kom ihåg att till en stollift finns motorer i varje stolpe och en jätte stark motor uppe och nere. Den billigaste stolliften i historien kostade 4,6 miljoner kronor men med en korg kan den kosta 3,1

kungsberget sa:
Kom ihåg att till en stollift finns motorer i varje stolpe och en jätte stark motor uppe och nere. Den billigaste stolliften i historien kostade 4,6 miljoner kronor men med en korg kan den kosta 3,1
en stolslift är ju inga motorer?
bara en stol + hängarm som är fast monterad på en vajer. Eller har jag missuppfattat det hela?
Tror inte OP menar att han ska ha ett liftsystem dirrekt:)

J_Gabrielsson sa:
kungsberget sa:
en stolslift är ju inga motorer?
bara en stol + hängarm som är fast monterad på en vajer. Eller har jag missuppfattat det hela?
Tror inte OP menar att han ska ha ett liftsystem dirrekt:)
Jag tror kungsberget har missuppfattat mest av alla här. Se, läs o lär http://sv.wikipedia.org/wiki/Stollift

Känns som det borde vara dags för pejay att återkomma...

kungsberget sa:
Hur får ni det till att han vill ha en hel lift?

Tillbaka
Topp