Behov av ny tunn tumvante.

Christiam

Aktiv medlem
Idag lyckades jag tappa bort mina tunna tumvantar perfekta för plusgrader. En Burtonvante med typ en röding på och fiskben på insidan. Troligen la jag dom på biltaket…
Nu behöver jag hjälp med att hitta nya vantar, söker alltså en tunn vante hyfsat tålig mot väta.
Tips mottages tacksamt!
Funderar på modellen nedan.

Bilagor

• IMG_3951.webp
    IMG_3951.webp
    151 KB · Besök: 78
Riktigt tunna tumvantar finns ju i hyllan för långdåkning, både Hestra och Lill-Sport. Men om det är varmt, är det inte bättre med fingervantar? Kolla inom sortiment cykling så kam du hitta vattentäta sådana. Jag har ett par från märket 100% som har lite lätt foder och helt vattentätt membran för kallare cykling. Fungerar toppen på vårvintern i backen också.

Fingervantar för längd och cykling har jag men jag föredrar tumvantar i backen.
Tack för tipsen, trodde längdtumvantar oftast var vid kallt väder. Ska ta en titt.

Kolla bland arbetsvantar. Där har man väldigt brett urval på tjocklekar och typer av foder samt vattentäthet. Sen kan du komma undan med halva priset jämfört med skidvantar.

Har kört med Hestras Army Leather Wool Terry
denna säsong och är ruggigt nöjd!

Stort tack för alla tips men idag på väg hem från Bjurs såg jag något bekant på en vägpinne. Dom om min förvåning när mina vantar hängde så fint på pinnen.
Uppenbarligen finns det folk som är omtänksamma och bryr sig.
Jag har nu än en gång blivit påmind om att inte lämna saker på biltaket när jag åker iväg 😁

Bilagor

• IMG_3965.webp
    IMG_3965.webp
    292 KB · Besök: 75
Stort tack för alla tips men idag på väg hem från Bjurs såg jag något bekant på en vägpinne. Dom om min förvåning när mina vantar hängde så fint på pinnen.
Uppenbarligen finns det folk som är omtänksamma och bryr sig.
Jag har nu än en gång blivit påmind om att inte lämna saker på biltaket när jag åker iväg 😁
Regnbåge tummvantar? Helvete! Sådana vill jag ha! P.S. Hälsningar från Anton. Jag tror skidsäsongen är snart över, men bågesäsongen börjar på nästa veckoslutet.

Regnbåge tummvantar? Helvete! Sådana vill jag ha! P.S. Hälsningar från Anton. Jag tror skidsäsongen är snart över, men bågesäsongen börjar på nästa veckoslutet.
Ja dom är fina. Blev erbjuden 1000kr för dom av en lagom full man utanför en afterski för flera år sedan. Men jag gillar dom för mycket.

Tillbaka
Topp