Behöver hjälp med ny allroundbräda

berdenius

Ny medlem
Tja!

Funderar på att köpa ny bräda.

Jag är 188cm
väger 80kg

Jag letar efter en bräda som funkar bra i pisten och offpisten och ändå är lekfull. Vill inte ha en alltför hård bräda.
Är heller inget fartmonster.

De jag tittat lite extra på är Burton Sherlock och LIb Tech Skate Banana.
För närvarande kör jag på en ca 5 år gammal NITRO Punisher men är inte jättenöjd.
Har ett par Burton Cartel bindningar som jag tänkte flytta med till nya brädan.

Någon som har några tips?
Har åkt i lite drygt 10 år några veckor om året.

Tacksam för svar!

En 159 banan kan vara helt ok även om jag skulle gått på en lite hårdare bräda med tanke på din vikt. Jag upplever bananen som mycket lättkörd och lekfull men tycker att den känns lite väl ostabil i stora svängar, snabbare farter stökig snö eller branta backar. Om man vill finåka och småjibba är den grym och den är finfin till lite lugnare OP-åkning tex "svensk" skogsåkning. Sherlocken ser på pappret och i recensioner hyfsat lik ut men den har jag tyvärr inte provat. Själv skulle jag rekommenderat en stabilare bräda som allround men det verkar inte vara det du är ute efter. Det snackades mycket om bananen första åren och det är rimligt för det är en bra bräda för många åkare. Åker du aldrig switch och vill stå lite mer bakmonterad kanske du ska kika på annat.

Tack för tipsen! Har även kollat lite på Burtons Custom Restricted. Hur tror ni den är i förhållande till de andra två? Har som sagt inte köpt en bräda dryga 5 år så är lite lost i letandet..

Snödjup

Tillbaka
Topp