Behöver hjälp med skidlängd !

ANordvall

Ny medlem
Hej , jag är 13 år och är 162,5 cm långa och väger 50 kg . Jag har hittat en skida som jag vill ha! Rossignol Scratch FS WRS , från Sport Conrad . Den kortaste längden är 167 , tror ni det blir för långt eller? Åker mest park// Alex

Jag skulle nog köpt dom.. Du kommer nog växa ganske mycket fram till vintern, under vindern. Du kanske ska ha dom 2 sesånger?

ja lättt! haha jag köpte mina völkl expression, 169:or eller 68:or eller vad dom är när jag var 163 å vägde som dej om inte mindre! dom funkade hur bra som helst i parken! so go for it, man växer fort i den åldern!

okejd , för dom har också jävligt bra pris där på sportconrad ! :D typ halva priset . Tack alla. Ska bara kolla med morsan och farsan ! :;P hahaa

Köp dom! I början kommer det kännas ovant men du kommer inte ångra dig.

Läs lite i forumet så ser du ; kolla sidor. kan skriva här immorn. ska sova nu ,. Tack för all hjälp , tror nog det bli 167 då :D:D

myrshlok sa:
ANordvall sa:
Och föresten , vad tror ni om dom skidorna? ! :D Rätt nice och dom har ju fått bra kritik !
var har dom fått bra kritik
är ochså intresserad av att köpa såna i167 eller 174 men har så jävla svårt å bestämma mig
har för mig att dom fått bra kritik för WRS grejen, varje skida är typ 400g lättare än föregångaren .. =)

Dels eftersom väldigt få grundar sina svar på någon fakta, utan är ibland bara rena gissningar eller coola ord. Och dessutom för att ingen har frågat vilka skidor och längd du haft innan, hur du åker osv.

Har du prövat denna https://www.freeride.se/content/92/ Vad får du för längd då? Vilka skidor har du åkt på innan, längd? Hur upplevde du de i luften, i landningar, vid snurrar, i pipen, i svängar osv.

Senast ändrad:
Jo , har sett det ! :P hade 138 på mina Rossignol Pow Air Super, alldeles för korta (växte skitmycket under vintern) , men tycker dom funkade helt perfekt i början , har aldrig åkt pipe. Har bara hoppat och snurrat , men kunde inte snurra när bindningen var sönder för den utlöste om jag landade lite konstigt. For in med den på rep men dom kunde inte fixa den, och då hade mer än halva säsongen gått så orkade inte köpa nya. Fick att jag skulle ha 157 cm på den där grejjen du skickade , så får nog ta en tankeställare innan jag beställer , ska kolla med lite skidaffärer oså om vad dom tror ! TACK ! :D // ALEX

Asså shit va skönt det är att det finns så mycket experter här inne. Man kan faan fråga om vad som helst och alltid få ett genomtänkt och bra svar! Har också funderat på att köpa nya skidor men är osäker på vilken längd. Ni kanske kan hjälpa mig?

Jag är 24 år gammal. Vilken längd bör passa mig bäst?

ta vad du tycker är skönt att åka på
om du inte kör riktigt stora hopp så känar du inte på att ha så långa skidor

jag tror jag ska köpa ett par 169 cm och jag är 162 ;D

Varför så långa skidor för att åka park? Varför så långa skidor överhuvudtaget?
Vad du har åkt på tidigare och hur du trivdes med dessa är ju oxå en viktig aspekt...

Senast ändrad:
Iana sa:
Varför så långa skidor för att åka park? Varför så långa skidor överhuvudtaget?
Vad du har åkt på tidigare och hur du trivdes med dessa är ju oxå en viktig aspekt...
Jag som Kille har alltid fått höra att torleken inte har någon betydelse utan att de är tekniken som är helt avgörande. Vem vet kanske detta också stämmer på skidor?

Tillbaka
Topp