behöver lite hjälp

• Trådstartare Trådstartare Krischan
  • Start datum Start datum
K

Krischan

Guest
behöver lite hjälp
Hej! vi är ett gäng på ca 10 personer som hade tänkt åka iväg runt jul/nyår till alperna. Frågan är hur? Vi är nämligen ett gäng studenter som under denna period är utsridda lite varstans i Sverige. Så alternativet att bila, som kanske är det billigaste går nog bort. Finns det någon billig researrangör?? Vi har kollat runt lite men oftast är det sjukt dyrt. Om ni har några tips så hade jag blivit jäkligt tacksam, antingen om någon komplett "paket-lösning" eller hur man kan ta sig ner o fixa boende på annat sätt.

behöver lite hjälp
Generellt sett brukar det löna sig att vänta med bokningarna för resor runt nyår. Då menar jag inte rent ekonomiskt, utan snömässigt. Det är inte sällan som det skiljer ordentligt på snötäckets tjocklek mellan olika delar av alperna så tidigt på säsongen. Det gäller speciellt ytterområdena, som tex Italien, Serre Chevalier och östra Österrike. Vissa år har det tom varit grönt i bergen fram till mitten av januari.

Problemet är nog i detta fall att ni är så många som tio pers. Det blir säkerligen svårt att få in alla på samma restresa om nu väntar så länge. Kanske kan dom mindre bolagen vara ett alternativ. Hör med tex Ski Alpin (http://skidresor-ski-alpin.freeyellow.com/) som kör bussresor till Val Cenis i Frankrike. Han brukar kunna ge bra paketpriser på all-inclusive-resor, men är säkert inte svår att förhandla fram ett enklare alternativ för er grupp om ni vill laga mat själva. Ett annat tips är att höra med Niklas Sondell i Norrköping som brukar köra en bussresa till Verbier varje år. Den resan är säkert rätt så uppbokad redan tyvärr. Där handlar det inte om något resebolag med vinstintresse, utan en prispressad privat resa där överskottet i princip enbart går till att finansiera hans eget skidåkande. Jag var med på den trippen för två år sedan och då var det iaf sjukt billigt för att vara i Verbier. Kontakta mig på min gästbok eller FR-mail om du är intresserad så ska jag se om jag kan skrapa fram kontaktuppgifter.

behöver lite hjälp
måste bara tacka för kreativa svar! har ni inget vettigt att säga så låt gärna bli!

behöver lite hjälp
Jag har åkt med Sportresor. Tyckte inte att dom var särskilt dyra. sen flyger dom ju från både Arlanda och södra Sverige..
Ha is i magen och vänta med bokningen om det inte är superviktigt att bo på samma ställe allihopa (boende alltså)
Lycka till..

behöver lite hjälp
tänkte bara säga att vi har bokat nu.. tack för hjälpen.. och du nojlas.. varför taggarna utåt? trodde inte att det skulle väcka så starka känslor..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp