Berätta om era Burtonbindningar!

zorozv

Ny medlem
Är så att jag har möjlighet att köpa bindningar från Burton till grymt pris, men när man väl står där vet man inte vad man ska köpa ändå. Visst, skulle kunna dra till med ett par Genesis bara för att det är bra pris, men tänkte höra efter här lite med vad ni tycker!

Bindningarna kommer sitta på en Lib Tech Box Scratcher, tänkt att åka rätt allsidigt men ändå lite mer åt park osv. Fast vill fortfarande ha bra respons med... :p

Sen kommer jag även att inkassera nya boots, storleken lär hamna kring 43 på dem (+ - beroende på märke då) & det är ju oftast en storlek som hamnar mellan M & L, så nämn gärna storlek om ni har ett bra tips med! :D

Hit me! Vilka bindningar rekommenderar ni från Salomon & Burton?

(Edit): Redigerade titel + info. Skit it Salomon, berätta gärna om Burtons istället! :)

Senast ändrad:
Cartel all the way :) jeg har 44 burton boots med shrinktech dvs de er utvendig som en 43 och de funker med M och L binding, men best med M

Tack så mycket för ett svar! :D

Tar gärna fler alternativ! Någon som har lite argument att komma med också`? :cool: Skit i Salomon & kör på om Burton!

Senast ändrad:
Har malavita på båda mina brädor. Sköna bindningar med bra straps och heel hammock verkar vara en bra grej. Behöver inte pumpa särskilt hårt jämfört med många av mina tidigare bindningar.
Får också väldigt bra pris på Burton, annars hade Flux varit första valet, helt överlägsen komfort enligt mig.

Jag har Cartel EST på båda min Burton brädor. Fungerar kanonbra.

På demohelgen i Sälen testade Burton Mystery med Burton Diode. Den övre strapen på Diod satt super och deras nya ratchet system fungerar klockrent. Om jag fattat korrekt så har Genesis liknande strap och ratchet fast bindningen i sig är lite mjukare än Dioden. En bra kandidat till nästa bräda.

Tillbaka
Topp