Beställa prylar från USA

Ekanboyz

Ny medlem
Beställa prylar från USA
Är lite sugen på att beställa ett par goggles +lite annat från staterna, behöver man betala någon tull och/eller moms eller är det bara frakten som tillkommer??

tacksam för svar.

Beställa prylar från USA
tullavgift ska tydligen var på 1% eller nåt. det var någon som nämnde det här på forumet.

Beställa prylar från USA
Vanligtvis tillkommer inga tullavgifter. Jag har beställt mycket därifrån men har aldrig behövt betala ngt annat än varornas pris + frakten...

Beställa prylar från USA
Räkna med att få betala tull, moms och runt en hundring i expeditionsavgift.
Skulle du slippa får du se det som en ren bonus.

Beställa prylar från USA
Okej, vilken sida skulle ni rekomendera för att beställa därifårn då ?

hur mycke extra ca: blir de på en vara om kostar 1000kr ?

Beställa prylar från USA
se till att varorna du beställer inte kommer med en budfirma á la UPS, FedEx utan att det skickas via det vanliga amerikanska postverket USPS (United States Postal Service antar jag att det står för). Då är det riktigt stor chans att du slipper att betala tull, vilket det inte är om det går via budfirmor. Det bästa är om du kan få någon därborta (bekant/affären själv) att posta dina grejer i ett "anonymt" paket och skicka det som en gåva (dock fortfarande via USPS). Ring och snacka med dem är mitt tips.

det sjyssta med att ha någon bekant där är att oftast så är frakten gratis inom USA/Kanada och då kan man skicka dit först och sen, till en oftast väsentligt mindre kostnad, skicka hit. tyvärr har många ställen en skum policy där frakten är en direkt procent av hur mycket du har handlat för. Alltså kan en dyr jacka som väger 600 g kosta skjortan (*badatschi*) att frakta och en tung/otymplig skitbräda nästan ingenting. men visst, det har säkert med någon sorts värdeförsäkring att göra.

Jag har fått paket därifrån på båda sätten och med budfirman kom även en faktura på moms, med USPS var det bara att tacka och ta emot.

Tillbaka
Topp