Beställa skidor från usa.

Wippeh

Ny medlem
Tjenare. en kompis behöver ett par nya fina twintips. vi hittade en hemsida där man kunde beställa mad trix (181cm) för 2225kr(utan moms å bs.) men namnet på skidan oroar, som att det inte riktigt är vanliga mad trixen. den heter nämligen "Head Skis USA Mad Trix Alpine Ski" tänkte om nån vet om det är nån skillnad i flexen osv. jämnfört med vanliga madtrix. (måtten på den är 110/74/105 och den ser ut densamma).

skidan är ju svindyr i sverige, och endast om det blir 250%(vilket det inte en chans i världen att det kommer hända?) högre pris blir priset detsamma som att köpa från alpingaraget.

nån som vet vad ett par skidor kostar att fraktas från usa och hur lång tid det kommer ta?
dom använder ups som fraktfirma eller vad man nu ska säga

Ja, den är helt annorlunda, akta dig! de säljer den säkert så billigt för att de har råkat mäta den i inches istället för centimeter... men om du är riktigt snabb med måttbandet när du får skidorna på postkontoret kan du mäta om dem i centimeter, det är lugnt så länge du inte tagit av plasten. Jag har massa kompisar som gjort det och det funkar alltid.

det tar ca 3 dagar från usa... på priset kommer det läggas på 25% moms och 8%tull men jag tror att det kommer att bli billigare o köpa i usa ändå. Jag tror att det är samma skida fast att den heter lite konstigt. Lycka till.

Tja!
Precis som Rodney säger tar det ungefär tre dagar från USA. Skidan vågar jag inte uttala mig om, men kostnaderna har jag lite koll på.
Jag har köpt mycket skridskogrejer från USA. Då kostar 5-6kg ungefär 40 USD att skicka. När jag köper grejer därifrån ber jag ALLTID avsändaren att märka paketet med "gåva" eller "present". Då har svenska tullen här ingen rätt att kolla paketet och du slipper både moms och tullavgifter..

Lycka till!
//

Gelendesprung: det där var fan det sämsta jag hört :P

hursomhelst: mycket tyder ju på att det kommer bli billigt ändå :)

med 25% moms, 8% tull och 40 dollar frakt så blir priset 3200kr. för ett par madtrix. det är rätt okej pris va? :o

Var inne på www.evogear.com och kikade på billiga volant skidor, dem skrev att frakten till sverige var ca 120dollars. Moms och tull är på skidor+frakt men som sagt det blir nog billigare ändå.

TheDanne, företag som skriver saker som gåvor eller presenter riskerar böter på upp till 25 000 usd
pga det är det inte många seriösa företag/affärer som är villiga att göra detta.

TheDanne. Tulen har rätt att kolla det, däremot kanske risken att de gör det minskar om de skriver "gift" på paketet

Snödjup

Tillbaka
Topp