Beställning av Googles från USA. Hjälp!

Fellinger

Ny medlem
Tjenare.
Funderar på att beställa ett par Dragon Foil från USA.
Sidan jag ska beställa från heter www.Ej-sunglasses.com och ligger i Minessota.
Med frakt ska det kosta 112 dollar.
Kommer jag behöva betala massa extra med tull och skit när det kommer till sverige? Isf ungefär hur mkt?

Mycket tacksam för svar.
Mvh Fellinger

Har du tur så slipper du momsen men har du otur åker du på moms 25% och tull som brukar ligga på 2,7% på sportartiklar. Sedan kan fraktbolaget ta runt 100:- för att dom lagt ut för moms och tull. Men i och med att paketet troligen inte blir så stort och värdet inte är superhögt så kan du som sagt klara dig utan att betala något alls. Lycka till!

köp i sverige iställetm goggles e kanske lite onödigt å köpa från usa

Chansen är minimal att du får tulla om du bara beställer en sak, säg skulle du lägga till en hood och någe mer roligt så kan du räkna med att du åker på tull. Av säg 30 artiklar som jag tagit hem från states så är det bara 1 grej som jag tullat på.

Har du betalat frakten så är det inte ofta spedition tar ut avgift, om det är ett world wide company. När dom droppa tmin saker så har dom droppat det utanför dörren eller lämnat en avi, för att sedan hämta på närmaste postutlämningsställe. Så det är bara att beställa och hoppas på det bästa. GL

Jag har bestältt saker 2 gng och bda gångerna blev det att betala tull och moms. Köpte googles första gången och tröjor vid min andra beställning

onödigt att dra upp en tråd från 2005.

BTW: coolt namn på sidan. som svensk kan man tro att dom inte säljer solglajjor

Tillbaka
Topp