Besviken på Freeride

ErikWibaeus

Medlem
Besviken på Freeride
Okej folks, listen up...
När jag fick se artikeln på freeride om studsmatte säkerhet vart ja lite.. nej, inte irriterad, mer förvånad och besviken.
Känns som d blir lite mycke studsmatta över sommar...
Skidorna e ju inte borta bara för snö är d! NZ, Glasiärer mm är ju öppna för galna tävlingar å åkare. E lite besviken på Freerides inställning till sommarn. Ryck upp er å ut å leta nyheter från skidvärlden istället för säkerhets tips från konsument verket!
Som tips kan ja säga att flera märken har sina camps med sina åkare (som scott i Les 2 Alps). På dessa camps så blir d mycke tävlingar å sessions. NZ parkerna tillhör dom bästa i världen så här års. Stryn har dåligt med snö, Mycket finns att tillägga.

Skriv gärna om ni håller med lr tycker annorlunda.

Jag skall göra ett förtydligande:
Jag säger INTE att varken någon från freeride lr dess medlemar måste åka till NZ för att ta bilder, skriva repotage lr nåt sånt. Jag vill bara att dom ska hålla alla uppdaterade på vad som händer i skidvärlden under våran sommar. Jag menar inget annat!

Senast ändrad:
Besviken på Freeride
studsmatta är kul och så men jag skulle hellre vill veta mera om camps etc.

däremot är det så att det är betydligt mycket mer som hoppar studsmatta än att åka till NZ, les2alps, sölden, stryn, fonne t.ex.

det finns ju sjukt många som tycker studsmatta är det bästa som finns och kör hela sommaren så artikeln ligger nog rätt bra där den gör.

Besviken på Freeride
Tycker det är skönt att läsa om något annat än skidåkning ibland! Kan bli lite för mycket skidåkning ibland... Som med allt annat, man tröttnar efter ett tag. Skulle du tycka att din favorit maträtt var lika god och intressant efter 166487823 gången? Då kan det vara gott med nått annat emellan åt.

Besviken på Freeride
Parkerna i NZ(antar att ni menar snowpark NZ och cadrona) är ju inte igång riktigt än dom kommer väl i gång om någon vecka eller så. jag kan skriva en liten artikel från min resa dit och skicka till fr om någon är intresserad. annars så tycker jag att ha en liten grej om matta inte är fel.. jag menar tänk om folk på freeride skulle lägga upp lika mycket skid-film som film på matta.. då skulle jag vara jävligt glad och sverige skulle nog ha några fler världs-åkare och filmare om ett par år. tack och hej

Besviken på Freeride
crilleus sa:
Tycker det är skönt att läsa om något annat än skidåkning ibland! Kan bli lite för mycket skidåkning ibland... Som med allt annat, man tröttnar efter ett tag. Skulle du tycka att din favorit maträtt var lika god och intressant efter 166487823 gången? Då kan det vara gott med nått annat emellan åt.
Håller med!
Men nu börjar det bli lite mycket va?

Besviken på Freeride
Om man tittar hur nånga procentuellt som åker till NZ och hur många som hoppar studsmatta av medlemmarna på freeride så tror jag att fler är intreserade av tips om studsmattor än om NZ...kanske...

Besviken på Freeride
visst ska dom skriva om tävlingar och skidåkning men lite studsmatta ska alltid finnas med på sommarn;D

Besviken på Freeride
det känns om de beror på att typ 90% procent av alla freeride medlemmar har en studsmatta i trädgården och att typ ingen åker till NZ

Besviken på Freeride
preics. skit i studsmatta. vill säga massa fula ord om studsmatta men får inte för johan, han skriver bara massa mail då och ger mig varningar.

Besviken på Freeride
det jag tycker är dåligt med freeride är att det är så många knattar som jämt frågar vad dom gör för trick m.m! jag skulle gärna vilja höra mer om vad jibbing proffsen har för sig under sommaren och lite mer om nya talanger!

Besviken på Freeride
stoffe_BigAir sa:
det jag tycker är dåligt med freeride är att det är så många knattar som jämt frågar vad dom gör för trick m.m! jag skulle gärna vilja höra mer om vad jibbing proffsen har för sig under sommaren och lite mer om nya talanger!
Helt rätt!

Besviken på Freeride
Fattar inte varför "Skandinaviens största skidsajt" överhuvudtaget skriver något om studsmattor.
Mountainbiking känns mer ok, eftersom det ändå är frågan om liknande upplevelser som skidåkning. Förutsatt att man åker mountainbike på berg och inte fjantar runt i någon jordhög med en förvuxen bmx.
Som jag ser det har siten färgats av det faktum att de flesta som är aktiva på siten, genom forumet, är folk som inte har skidåkningen som fokus. I stället fokuserar dessa på att göra akrobatiska konster i luften, vilket har väääldigt lite att göra med ÅKNING.

Det är ju då helt naturligt att det dyker upp mer och mer artiklar om saker som inte handlar om skidåkning.
Jag säger inte att det är fel, bara att det snart borde vara dags att byta namn till något som bättre speglar vad de flesta vill ha. Dvs inte skidåkning, utan luftfärder.
(Skidåkning innehåller förvisso ett visst mått av luftfärder, men det är inte essensen)

Till er dirtpottor, jibbare och parkråttor som tycker annorlunda säger jag FUCK OFF. Ni vann och skidåkningen förlorade en bra site.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp