Big Daddy

TheDanne

Ny medlem
Big Daddy
Går det åka på dessa utan att det är 1 meter puder...? Någon som åkt den i svenska förhållanden? Den ser i alla fall inte ut att passa utanpå gondolen...
// Danne

Big Daddy
när jag var i gränsen i våras såg jag att flera av deras skidskole lärare åkte på big daddy. tyckte jag såg flera av dom hålla till i pisten...men mer vet jag inte....

Big Daddy
Finns en test i senaste Åka Skidor. Där heter de Sugar Daddy.
Om det nu är samma skidor så är de tydligen omöjliga i pisten.
Captain

Big Daddy
jag har inte provat big daddy, men jag har provat lillebrorsan till big daddy... Sugar Daddy. Sugar Daddy är till och med smalare än Big Daddy, men Sugar är helt omöjlig att åka på i pisten. skidan är gjord för 100% puder..du måste nog vara ganska tung för att tycka om den (kanske därför den sög för mig). fast ska du till British Columbia i vinter så är nog Big Daddy ett bra köp. ska du även åka i pisten som du förmodligen kommer att göra mest är det nog bra att ha ett par lite smalare skidor också. om du nu gillar Atomic så är Atomic Supercross ett bra val......

Big Daddy
om man vill köra kortsvängar med höften i pist är självklart varken sugar eller big daddy något alternativ. o ingen annan fat ski heller för den delen. men de fungerar alldeles utmärkt till feta storslalom svängar i pist, även om det inte är deras ändamål. om du tycker om att åka fort så fungerar de bra, efter vad jag hör hört.

Tillbaka
Topp