Bigairtävling i Härnösands centrum den 1 Mars!

Robintrolin

Medlem
Hej alla snökåta!

Det blir en bigair tävling i Härnösands centrum den 1 mars, men frågan just nu är hur stort det kommer att bli. Det vi satsar på är ett hopp med en platå på mellan 7-8 meter, alltså något liknande som de hade i CBJO bara för några veckor sedan.
Vi kommer att placera ut några containrar som grund till hoppet, och en startramp med höjden ca 5-6meter.

Det kommer att bli en liten uppdate för varje dag med både bilder/ritningar och hur långt vi har kommit.
--------------------------
Onsdag 20 Feb:
Idag har vi fixat 2 lastbilar som kommer att frakta dit ca 400kubikmeter snö.
Jag har även skissat lite på hur hoppet ska se ut:
http://i29.tinypic.com/s66e5i.jpg
http://i31.tinypic.com/30sd4au.jpg

Fredag 22 Feb:
Idag har det löst sig både med container och byggnadsställning, och det är Ramirent och Bravur Bygg som hjälper oss med det.
Vi har även beslutat att man måste anmäla sig innan tävlingen för att vara med, nu är det alltså inte anmälan på plats som gäller. Dock är det fortfarande helt gratis att vara med! Vi valde det för att vi skulle veta hur många som egentligen kommer.
Jag har också börjat pilla på en Disclaimer som man kommer kunna dra ner inom någon dag.
Vi har även fått lös lite priser av Team Sportia i Härnösand, och senast på måndag får vi beskedet om vi också kommer få någonting av Extrem.

Måndag 25 Feb:
Nu har vi fått lös riktigt schyssta priser av Både Extrem och Team sportia! Idag trycktes 40 affischer som ska sättas upp både i Sundsvall och Härnösand imorgon.
Anmälningslistan har även dykt upp, så det är bara att anmäla sig!
http://www.harnosand.se/seochgora/e...e=create&sv.url=12.9ff5141118345c543880002004
-------------------------

/Robin

Senast ändrad:
Jag kan möjligtvis vara intresserad, är det svårt att ta sig till härnösand från sundsvall? för ta sig till sundsvall går nog..

conrad-helig sa:
Jag kan möjligtvis vara intresserad, är det svårt att ta sig till härnösand från sundsvall? för ta sig till sundsvall går nog..
som han skriver så är det ju bara ca 5 mil så det är inte så svårt!

Mr_Board sa:
conrad-helig sa:
Tänkte mest på om det gick många bussar och så vidare. För jag ska ju ta mig till Sunsvall först. Tror iaf det blir så. Om man åker från Östersund.

Conrad

conrad-helig sa:
Det går rätt många bussar både till och från Härnösand, så det ska nog inte vara några problem!

Om vi inte lyckas få upp ett hopp på minst 7 meter blir det rails, för det känns ganska meningslöst att att hoppa mindre än så

Robint sa:
Om vi inte lyckas få upp ett hopp på minst 7 meter blir det rails, för det känns ganska meningslöst att att hoppa mindre än så
okej, men skriv gärna i tråden när det är klart vad de blir för något, jag är mest sugen på ett hopp. 7 meter räcker om man bugger en stor hög lång kick, så kan man ju altid ha en flatbox efter för dom som står ;)

synd att det är samtidigt som när det är JIBB helg i hallstaberget(sollefteå) Hela backen byggs ju om till en park och tävlingar blire:D feta priser dessutom.

too bad.

synd att jag inte får äga er alla;)

conrad-helig sa:
Mr_Board sa:
conrad-helig sa:
Tänkte mest på om det gick många bussar och så vidare. För jag ska ju ta mig till Sunsvall först. Tror iaf det blir så. Om man åker från Östersund.

Conrad
Buss nummer 201 från Navet, Sundsvall. (Går från baksidan av vänthuset) Tidtabeller på www.dintur.se

jag vill ha reda på ålder och datum tid anmälnings vilkår och sånt!
asså jag är 11 och undrar om det finns nån chans för mig att delta och möta någålunda jämnåringar.

JBWalter sa:
asså jag är 11 och undrar om det finns nån chans för mig att delta och möta någålunda jämnåringar.
Man kommer inte behöva anmäla sig, det är bara att komma dit och åka, för skojs skull. Sedan, om vi får tag i priser, delas dom ut till dom som åkt bäst under dagen:)
OM det blir något så bör vi väl sätta igång vid 11 tiden, och sedan kör vi så länge som vi orkar!

Senast ändrad:
Robint sa:
JBWalter sa:
Man kommer inte behöva anmäla sig, det är bara att komma dit och åka, för skojs skull. Sedan, om vi får tag i priser, delas dom ut till dom som åkt bäst under dagen:)
OM det blir något så bör vi väl sätta igång vid 11 tiden, och sedan kör vi så länge som vi orkar!
okey tack!
tror ni att det kommer andra typ 11 12 åringar? annars får jag fråga kompisar och sånt!

JBWalter sa:
Robint sa:
JBWalter sa:
okey tack!
tror ni att det kommer andra typ 11 12 åringar? annars får jag fråga kompisar och sånt!
vad spelar det för roll liksom, kom dit och ha kul. spelar roll på åldern. jag börjar dra åt hallsta berget istället lättare att ta sig dit, men jag vet inte beror somsagt på om de är hopp lr inte

conrad-helig sa:
JBWalter sa:
Robint sa:
okey tack!
vad spelar det för roll liksom, kom dit och ha kul. spelar roll på åldern. jag börjar dra åt hallsta berget istället lättare att ta sig dit, men jag vet inte beror somsagt på om de är hopp lr inte
okej. skitsamma då :) vägbeskrivning tack! och skicka ett mail eller nå till mig på freeride när du vet när det blir.

JBWalter sa:
conrad-helig sa:
JBWalter sa:
okey tack!
okej. skitsamma då :) vägbeskrivning tack! och skicka ett mail eller nå till mig på freeride när du vet när det blir.
Min lillebrorsa är 12 år, han kommer nog att vara där. Vägbeskrivning behövs inte, bara du tar dig till Härnösand hittar du!:)

Jag kommer att uppdatera det här forumet ganska ofta, så håll utkik efter vad som händer och sker i den lilla staden Härnösand!

Intresset för att vara med verkar iallafall riktigt stort, härligt!
till helgen vet jag förhoppningsvis hur det blir, eller allt måste nog vara klart då..

Nu har jag uppdaterat lite, anmälning kommer att ske på plats. Dock måste ni ha med er en disclaimer(som förövrigt kommer att läggas upp någonstans snarast) som är underskriven av målsman om ni är under 18 eller er själva om ni är 18 eller uppåt

Om landningen är 3,25 m hög och 10 m lång så blir den c.a 9,5 m lång horisontelt och jag tror att landningen kommer att vara ganska flack om inte för flack.

Robint sa:
Om landningen är 3-3,5 meter hög och ska vara 9-10 meter lång(diagonalt), hur lång kommer landningen bli horisontel och hur många grader kommer den att luta?
/Robin
3 meter hög och 9 meter diagonalt ---> 8,5 meter horisontalt och 19,5 grader.
3,5 meter hög och 9 meter diagonalt ---> 8,3 meter horisontalt och 23 grader.
3 meter hög och 10 meter diagonalt ---> 9,5 meter horisontalt och 17,5 grader.
3,5 meter hög och 10 meter diagonalt ---> 9,4 meter horisontalt och 20,5 grader.

/Gammal härnösandsbo =)

JonteJuh sa:
Robint sa:
Om landningen är 3-3,5 meter hög och ska vara 9-10 meter lång(diagonalt), hur lång kommer landningen bli horisontel och hur många grader kommer den att luta?
/Robin
3 meter hög och 9 meter diagonalt ---> 8,5 meter horisontalt och 19,5 grader.
3,5 meter hög och 9 meter diagonalt ---> 8,3 meter horisontalt och 23 grader.
3 meter hög och 10 meter diagonalt ---> 9,5 meter horisontalt och 17,5 grader.
3,5 meter hög och 10 meter diagonalt ---> 9,4 meter horisontalt och 20,5 grader.

/Gammal härnösandsbo =)
Man tackar och bockar! Det känns som att landningen kommer bli lite för platt, även om den är 3,5 meter hög och 9 meter diagonalt. Eller vad säger ni? Nu skulle vi behöva hjälp av David Ny

Tillbaka
Topp