Bil lackering?

Bil lackering?
ska ta och byta färg på bilen nu, finns det någon som vet någon som kan lacka?
och vart?

det är en mellan stor vit kupe som ska lackas "impreza blå"

Bil lackering?
Säker pa att du skall lackera? Tejpa/foliera (om det finns hos dig) är smoothare eftersom du da kan byta färg oftare...och kan eventuellt uppna färger/mönster som inte gar med lack...

Bil lackering?
Lab-teneighty sa:
Bor i Östersund så det blir perfekt, thanks man ! :)
Självklart bor du där i dessa trakter eftersom att det står det på din profil :) jag chansade alltså inte helt och hållet.

Om du bodde i min stad hade jag däremot tipsat om ett besök till ett gymnasium på fordonsprogrammet där det finns en specialinriktning på motivlackering. De som går där kan göra snygga grafiska motivlackeringar och brukar tävla i yrkestävlingar. Vet inte om det finns något liknande på Vargen i ÖSD.

Hoppas att bilen blir fin efter att den blivit pimpad! :)

Bil lackering?
Hammpus sa:
känns som du hänger på fel forum?
Han hängde på rätt när det gällde på val av sida Freeride eftersom att jag hänger här och gav honom bra svar. ;)

Kanske han borde ha valt att starta sin tråd i forumet: Övrig utrustning istället för i Övriga sommaraktiviteter. Då man använder bilen som övrig utrustning för att ta sig till backen och då skadar de ju inte om bilen är lackad och glänser lite extra.

Bil lackering?
Tror inte det blir nån lackering för dig pojken, du är medveten om att det kostar ca 10.000kr svart, och då brukar man få montera ned och göra grovjobbet själv. Skulle tippa på upp mot 20.000kr för en "riktig" lackering med allt vad det innebär.

deltab0arder sa:
Säker pa att du skall lackera? Tejpa/foliera (om det finns hos dig) är smoothare eftersom du da kan byta färg oftare...och kan eventuellt uppna färger/mönster som inte gar med lack...
På vilket sätt kan man byta färg oftare? Att foliera en bil kostar lika mycket som att lacka och det är ett sjukt jobb att få det rätt så inget man gör själv direkt. Sen kan man ju undra hur det står sig mot en lack.

Bil lackering?
felix sa:
Skulle tippa på upp mot 20.000kr för en "riktig" lackering med allt vad det innebär.På vilket sätt kan man byta färg oftare? Att foliera en bil kostar lika mycket som att lacka och det är ett sjukt jobb att få det rätt så inget man gör själv direkt. Sen kan man ju undra hur det står sig mot en lack.
Om din prisuppskattning stämmer sa är det i alla fall marginellt billigare med foliering, i alla fall här kostar det cirka 1300-1600euro inklusive garanti och borttagning. Plus att det torde ga snabbare än en lackering.

Oftare är kanske inte sa sant, har för mig att jag blivit sagd eller läst att de endast rekommenderar/ger garanti pa underliggande lack med en eller om det var tva folieringar.

Lack lär ju sta sig bättre naturligtvis, här i mitteneuropa där solen är betydligt starkare än i sverige har jag sett ett par folierade biler med tak som nagon sorts frasvaffla... filmen har helt gett upp...

Nu är det inte frage-killens fall antagligen men stora fördelen med folie är att man kan byta färg, eller ta en färg som inte finns i standardprislistan, pa leasing-wheels. Ytterliggare option är för att skydda leasingbillacken vilket eventuellt gör leasingreturen billigare.

Som det märks älskar jag folie trots att jag inte haft det än - men snart blir det "lime green" ;=D

Bil lackering?
felix sa:
Tror inte det blir nån lackering för dig pojken, du är medveten om att det kostar ca 10.000kr svart, och då brukar man få montera ned och göra grovjobbet själv. Skulle tippa på upp mot 20.000kr för en "riktig" lackering med allt vad det innebär.

deltab0arder sa:
På vilket sätt kan man byta färg oftare? Att foliera en bil kostar lika mycket som att lacka och det är ett sjukt jobb att få det rätt så inget man gör själv direkt. Sen kan man ju undra hur det står sig mot en lack.
det får kosta vad det vill, ska ha färgen jag är ute efter, bilen är ner strippad och står i ett varmgarage, redo för lackering.

Tillbaka
Topp