Bila ner till ST.Anton

tezzzaan

Ny medlem
Bila ner till ST.Anton
Hej!
Jag och en kompis ska göra en säsong i ST.Anton undrar om det är några som ska bila ner någon gång i mellandagarna?
Om så är fallet och ni har plats över hojta till så hänger vi gärna med och bidrar så klart med bensin pengar=)

Bila ner till ST.Anton
Hej!
Tack för svar
Vi hade tänkt att åka så fort som möjligt efter Jul för att lyckas få ett jobb
så kan nog inte vänta till 13 men tack för erbjudandet!=)

Therese

Bila ner till ST.Anton
Ja för mig är det nog det tänkte fira Jul hemma.
Men min kompis funderar kanske på att sticka tidigare jag kan fråga henne.
Var åker du ifrån och var kan du släppa av oss i Tyskland i så fall?:)

Bila ner till ST.Anton
Jag är en gammal Stanton'oit som tänkte dra ett par veckor runt omkring i alperna, men alltså börja med St. Anton. Jag kommer dock åka redan runt den 16/12. Måste vara hemma den 28/12 igen.

Jag letar någon som delar soppa ner. Så det kan passa mig.

Bila ner till ST.Anton
Föresten Alexthesurfer
Vi ska göra en säsong i ST.Anton och undrar om du har lite tips tex. var det är bra att bo och om du vet några bra ställen att söka jobb på ( du kanske till och med har några kontakter??)
tänkte pass på när man har en gammal Stanton'oit på tråden;)
ha det så bra i Alperna!

Bila ner till ST.Anton
Min data är lite gammal. Säsongade 90/91 men har varit där mycket som "turist" ;-) Men jobba inte, åk skidor/bräda. Bättre att leva sjukt snålt än att jobba... Men nått gigg är bra för att hålla ut. Testa lite längre ut från stadskärnan. Finns små hotell med matsal som behöver diskare och service. Inte mycket betalt. Jag fick mat och husrum sista månaden. Men lite smått stolt över att jag fixade dec-april på 14tkr inkl liftkort på 3,5 om jag minns rätt. Fan, åt kvarlämnad mat nån gång och överlevde på Serbisk bönsoppa som var det enda som gick att äta på burk utan tillagning... Gick nog ner 10 kg. Ha ha! Helt galet.

Bila ner till ST.Anton
tezzzaan sa:
Ja för mig är det nog det tänkte fira Jul hemma.
Men min kompis funderar kanske på att sticka tidigare jag kan fråga henne.
Var åker du ifrån och var kan du släppa av oss i Tyskland i så fall?:)
Jak åker från Linköping.
I Tyskland åker jag autobahn Hamburg / Frankfurt / Karlsruhe

Bila ner till ST.Anton
Ja men gammal data är bättre en ingen alls;)
Ja det tycker jag allt du kan va stolt över haha bra alternativ för plånboken och om man känner att man vill gå ner några kilon
tack för tipsen!

Bila ner till ST.Anton
MarcoPaka sa:
Kommer åka ner till franska alperna i januari. Datum ej bestämt, men är ganska flexibel.
Hej! tänkte fira nyår där nere men tackar som frågar men om du bestämmer dig för att åka innan nyår får du gärna höra av dig igen=)

/Therese

Bila ner till ST.Anton
Hej, ursäkta att jag inte svarat förrän nu. Jag åker imorgon 26/1 14:00 från Kristinehamn till Göteborg vidare med färja till Kiel som avgår 18:45. Färjan kommer fram på morgonen till Kiel i Tyskland. Därefter har jag 160 mil att köra till La Grave. Jag kan ta olika vägar och har relativt obegränsat med plats i bilen, dock bara en plats för passagerare.

Tillbaka
Topp