Bila till alperna samt bo i bil

LuFFarN

Ny medlem
Tja, vi är två grabbar som är sugna på att åka till alperna, det vi tänker oss är att åka dit med bil och sedan bo i denna under hela vistelsen. Det jag undrar är om ni tror att detta är möjligt att utföra, vart kan man duscha och vart kan man ladda GoPro och mobiler och sånt? Vad tror ni om denna idé har ni några tips? Vi är sugna på festa, åka skidor samt uppleva ett äventyr. Tack på förhand!

Tror faktiskt att det är en riktig skitidé. För mycket blöta grejer, sova utan värme, listan är lång på grejer som kommer plåga er. Hat sovit i bil på sommaren och inte ens de är kul

Instämmer med ovanstående. Sova i bil någon enstaka natt går an, men det är inte speciellt kul – kallt och trångt och allmänt eländigt. Jag skulle aldrig göra det för nöjes skull, eller hur en ska säga.

Ska ett fordon bli beboeligt för lite längre tid krävs det en hel del tid och pengar – kolla in forumtråden En äventyrsbil blir till, för exempel.

Det går att göra en alpsäsong eller flera kortare resor för mindre pengar än vad som behövs för att få ihop ett vettigt rullande hem, så är det inte just själva bilgrejen du lockas av skulle jag säga skippa det och lägg pengarna på stationärt boende på lämplig plats istället. Det hindrar såklart inte att du kör bil dit, men att bo i den tycker jag låter som en utomordentligt usel idé.

Nu har jag utgått från att det är att bo i en personbil din fråga gäller.. om så inte är fallet så blir ju förutsättningarna iaf lite bättre. :)

Tillbaka
Topp