Bilder på eran skidsetup år 07/08

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
ekdahl sa:
vad betalar ni för skidorna?
heh, jo som du säger. rätt rutten sponsor!
Får skidorna för 3400, men som sagt. man ska ju endå ha några skidor. Så får testa HS i vinter.

Senast ändrad:
fullständigt meningslös tråd, bara små 15-åriga jibbers som tycker de är the shit som skriver och lägger upp bilder här. ytlighet to the maximum

har inte alla kläder men ja kommer få lite saker denna vecka å då kommer jag ställa mig framför spegeln och ta en vacker bild där jag står upp och ser allmänt gangster ut...

KruxeliduX sa:
Lee-nus sa:
fullständigt meningslös tråd, bara små 15-åriga jibbers som tycker de är the shit som skriver och lägger upp bilder här. ytlighet to the maximum
haha, ja tkr de e rätt kul att se va folk har för grejjer...
ok, du har rätt i att det kan vara kul, men när folk ändå skiter i att lägga upp bilder och bara tjatar om vad de kaaaaaanske ska köpa eller viiiiill ha i julklapp eller whatnot, då kan det ju kvitta. men visst, jag säger väl emot mig själv lite med det här inlägget då... :)

aron_ostman sa:
ekdahl sa:
vad betalar ni för skidorna?
heh, jo som du säger. rätt rutten sponsor!
Får skidorna för 3400, men som sagt. man ska ju endå ha några skidor. Så får testa HS i vinter.
det är ju såå jävla dyrt asså.., haehah men alla e typ kickade nu för de klagar på hs snubben så mycket :)

hs suger, 3500 utan bindning, yihaw, de e ju bara för att folk ska köpa skidan, jag hade inte gjort det, hade köpt en skida ja velat haft istället.

Vad kostar HS skidorna i butik jämfört med b-åkarnas pris? Om man inte har något att komma med som åkare så ska man kanske inte förvänta sig någon sponsring över huvudtaget? Eller vara glad för det man får?

Classic finns inte att köpa här och kommer inte heller till vintern. Den som finns är FR, vilken kostade 6900:- i vintras. Och du glömde skatten och tullavgifterna.

fan va fräscht ställ Salkley har, lätt att det är det fräschaste stället på den här tråden än så länge, tycker ja iaf men ja vet ju ej va ni tycker:P

jet sa:
Classic finns inte att köpa här och kommer inte heller till vintern. Den som finns är FR, vilken kostade 6900:- i vintras. Och du glömde skatten och tullavgifterna.
Jo det blir en hel del dyrare, dock kan man slippa undan tullar & skatt om man har "tur", sen hurvida det är lagligt eller inte ska inte prata om.

Men är inte 3400 rätt bra pris om skidorna kostar 6900 i butik? Om man tycker att man är värd bättre pris måste man ju kunna motivera varför. Men visst är 3400 en hel del pengar, speciellt om man inte är så gammal och har ett eget jobb.

52n62x5.jpg

Fick hem mitt Burton-Ronin ställ idag..
Beställde från Blue-Tomato och köpet gick helt smärtfritt!

DanneK sa:
Denna tråd är till för att man ska känna igen folk i backen?
Jag ser det faktiskt också som DanneK. Roligt att kunna känna igen folk ute i backarna. Säga tjeeeeena, såg dig på freeride ;) Sen kan man ju även hämta lite inspiration härifrån!

OLLERIXON: Tjockt najs, det där blir schysst. Funderar också på ett burtsonställ, hur lång är då? Villken storlek tog du? Posta gärna mer bilder så man ser nertill också :)

Senast ändrad:
jet sa:
Men är inte 3400 rätt bra pris om skidorna kostar 6900 i butik? Om man tycker att man är värd bättre pris måste man ju kunna motivera varför. Men visst är 3400 en hel del pengar, speciellt om man inte är så gammal och har ett eget jobb.
men om man säger så här ett par sprillans nya ross gth lr vad dom heter 08 ostar 3900 på skistore.se och dom flesta skidorna ligger där , så då köper man ju hellre valfri skida än HS för 3400 för de blir inte billigare

CrashX sa:
fredrik_p sa:
aa :) nån som vet om dom är stora i storlekarna?
Om du läser storleksguiden som DanneK visar här ovan så klargör Saga ganska väl att deras kläder är baggy gjorda och anpassade för att vara baggy. Det innebär alltså att man inte ska köpa en storlek större för att få det baggy. :]
Klart han ska köpa de största som finns! det är ju bara cleant å ha råå feta kläder! :D

Sådärja.
6aiv1hw.jpg

Vet inte om jag ska ha dedär, men jag laddar upp de så länge sen får vi se :)

Senast ändrad:
Haha fyfan va soft macke! :D Hon ser ju ut som en midget på första bilden, men de är bara soft :D

a_ahlnas sa:
jet sa:
men om man säger så här ett par sprillans nya ross gth lr vad dom heter 08 ostar 3900 på skistore.se och dom flesta skidorna ligger där , så då köper man ju hellre valfri skida än HS för 3400 för de blir inte billigare
Vi är lite OT så vi borde kanske fortsätta den här diskussionen i en ny tråd tror jag.
Men 3400 är fortfarande halva priset, vilket var vad som diskuterades. Det finns anledningar till att HS skidor kostar såpass mycket till skillnad från t.ex. Rossignol.
Sen om man vill köpa dom eller inte är ju helt frivilligt.
Det som stör mig är alla dessa som gnäller över priset av fel anledningar.

Tillbaka
Topp